У МОН поділилися результатами розвитку психологічного супроводу в закладах освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Проведено заходи з реалізації Концепції забезпечення національної системи стійкості в 2023 році

Розвиток психологічного супроводу в закладах освіти

Підтримка особистісного здоров'я: акценти

У Міністерстві освіти і науки активно працюють над модернізацією змісту освіти та трансформацією психологічної служби для забезпечення якісного психологічного супроводу в закладах освіти. Задля цього впродовж 2023 року було проведено низку заходів і змін. 

Систематично проводять навчання психологів і педагогічних працівників закладів освіти щодо психолого-педагогічних методів та інструментів роботи із психологічною травмою, спричиненою війною, відповідно до міжнародних стандартів. За останній рік навчання пройшли 195 486 осіб. 

Розпочато роботу курсу підвищення кваліфікації «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій». Курс навчання успішно завершили 71 528 осіб.

У межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я розроблено спецкурс підвищення кваліфікації для слухачів (освітян) очно-дистанційної форми навчання «Важливі навички у періоди стресу», який вже успішно завершили 19 583 особи.

Протягом року було впроваджено нову програму підвищення кваліфікації для педагогічних працівників «Плекання резильєнтності в освітніх закладах». Курс став частиною проєкту «Психосоціальна підтримка та психологічна допомога на всіх рівнях освіти», що реалізується в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» за ініціативою першої леді Олени Зеленської.

За підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) у 2023 році було проведено низку заходів для фахівців психологічної служби в системі освіти України, спрямованих на розвиток стресостійкості, зниження наслідків проживання травматичних подій, психосоціальну підтримку, упровадження відновлюваної культури в освітньому та громадському просторі.

Окрім того, фахівці розробили урок «Ти як? Повертаємось до школи!» до старту 2023/2024 навчального року. Урок створили для двох вікових категорій учнів: 1–6 та 7–11 класів. 15 000 школярів та їхні батьки дізналися, як працюють емоції та як за допомогою простих, але ефективних технік заспокоюватись у стресових ситуаціях і долати страхи й тривожність, пов’язані з початком навчання.

Близько 11 тисяч освітян та фахівців психологічної служби в системі освіти (практичних психологів та соціальних педагогів) отримали супервізію від клінічних психологів за допомогою інноваційної технології «Перегорнутий кол-центр». А 10 тисяч практичних психологів та соціальних педагогів продовжують навчатися в найкращих іноземних та українських фахівців, а також обмінюються досвідом у межах Комунікаційної платформи.

Зокрема, з червня 2023 року стартувала Програма психосоціальної підтримки (PSS) від уряду Японії. Програма передбачає 45 відеолекцій від провідних японських фахівців у сфері психології, які надають практичні інструменти щодо управління стресом, надання першої психологічної допомоги тощо, на основі практичного досвіду забезпечення ПСП у надзвичайних ситуаціях, які відбувалися в Японії.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
259

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54177

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
742

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110992

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді