Якими будуть тести для вчителів під час сертифікації 2024 року?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В УЦОЯО розповіли про особливості тестів першого етапу сертифікації вчителів у 2024 році

Тести для сертифікації вчителів у 2024 році

Чи зобов’язані керівники закладів освіти подавати декларацію

Для вчителів початкових класів, математики та української мови й літератури, які захочуть пройти сертифікацію в 2024 році, оприлюднили загальні характеристики тестів незалежного тестування.

Передбачено, що програма сертифікації вчителів складається з трьох етапів:

  • незалежного тестування;
  • самооцінювання учасниками власної педагогічної майстерності;
  • вивчення практичного досвіду педагогів.

Вчителі початкових класів, а також вчителі математики та української мови й літератури, як викладають у 5-6 класах НУШ, зможуть зареєструватися для проходження сертифікації:

  • з 15 до 25 січня — у межах граничної кількості, визначеної для кожного регіону;
  • з 26 до 30 січня — у межах загальної граничної кількості, визначеної наказом для кожної категорії.

Згідно з рішенням МОН, у 2024 році  пройти сертифікацію зможуть також учителі громадянської та історичної освітньої галузі та/або освітньої галузі «Суспільствознавство».

Зокрема, тест першого етапу для вчителів початкових класів:

  • матиме 90 завдань двох форм: 86 — з вибором однієї правильної відповіді та 4 — відкритої форми з короткою відповіддю;
  • триватиме 180 хвилин;
  • максимальна кількість балів — 94 (за всі правильно виконані завдання).

Щодо тесту для вчителів української мови й літератури, то його особливості наступні:

  • 90 завдань двох форм: 82 — з вибором однієї правильної відповіді та 8 — на встановлення відповідності;
  • триватиме 180 хвилин;
  • максимальна кількість балів, яку може набрати учасник або учасниця — 114 (якщо всі завдання тесту виконані правильно).

Тест для вчителів математики:

  • матиме 75 завдань трьох форм: 62 — з вибором однієї правильної відповіді, 3 — на встановлення відповідності та 10 — відкритої форми з короткою відповіддю;
  • триватиме 180 хвилин;
  • оцінюватиметься максимум у 91 бал (якщо всі завдання виконані правильно).

Окрім того, для проходження до другого етапу сертифікації, вчителі повинні набрати не менше ніж 60% від максимальної кількості тестових балів.

Варто зазначити, що зміст тестів для вчителів початкових класів, а також для вчителів української мови й літератури та математики, які викладають у 5-6 класах НУШ, відповідає чинним програмам. Орієнтовний розподіл завдань відповідно до розділів/підрозділів програм і схеми нарахування балів за виконання тестових завдань затверджені наказами Українського центру оцінювання якості освіти.

Джерело: УЦОЯО

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1700

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
319

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54247

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
783

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111110

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді