Яка роль закладів фахової передвищої освіти під час реформи профільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Експерти обговорили місце та роль закладів фахової передвищої освіти в реформі середньої профільної освіти

Реформа середньої профільної освіти

Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Наразі тривають експертні обговорення впровадження профільної середньої освіти в закладах фахової передвищої освіти.

Минулого тижня відбувся захід, який організувало Міністерство освіти і науки за підтримки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE у межах розроблення Стратегії реформи старшої профільної школи та «дорожньої карти» її впровадження.

«Продовжується робота над стратегуванням реформи середньої профільної освіти, яка запрацює через декілька років. У межах цих обговорень лунало багато питань щодо фахової передвищої освіти: які заклади з-поміж академічних ліцеїв можуть мати імплементацію у фахових коледжах, які мають залишитися виключно шкільними, де знайти цей перетин. Я сподіваюся, що такі зустрічі наблизять нас до певного консенсусу, до нашої спільної мети — цікавого та якісного навчання для наших учнів та студентів, адже низку рішень необхідно буде ухвалювати уже протягом 2024 року», — зауважив заступник очільника МОН Дмитро Завгородній. 

За словами генерального директора директорату фахової передвищої, вищої освіти Олега Шарова, побудова мережі старшої профільної школи — це фактично одна зі складових децентралізації в Україні. Саме тому всі повинні взяти участь і зробити абсолютно ефективною та прийнятною нову систему. Це той випадок, коли неможливо середню профільну освіту впровадити в одному сегменті, не впровадивши за зрозумілими та узгодженими правилами у двох інших.

Окрім того, під час експертної сесії було обговорено особливості впровадження проєкту Державного стандарту профільної середньої освіти в закладах фахової передвищої освіти. А також можливості ЗФПО забезпечувати потреби громад в отриманні якісної профільної середньої освіти професійного й академічного спрямування.

У процесі стратегічної сесії експерти та представники закладів ФПО зосередилися у своїй роботі на таких питаннях:

  • спряження стандартів ФПО та проєкту Державного стандарту профільної середньої освіти; 
  • організаційні аспекти можливостей реалізації Державного стандарту профільної середньої освіти в ЗФПО;
  • особливості впровадження профільної середньої освіти професійного спрямування в ЗФПО;
  • досвід співпраці ЗФПО з місцевими громадами;
  • створення класів академічного спрямування в закладах ФПО — можливості та переваги для громад.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81675

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76463

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53343

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19095

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130971

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді