Яка роль закладів фахової передвищої освіти під час реформи профільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Експерти обговорили місце та роль закладів фахової передвищої освіти в реформі середньої профільної освіти

Реформа середньої профільної освіти

Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Наразі тривають експертні обговорення впровадження профільної середньої освіти в закладах фахової передвищої освіти.

Минулого тижня відбувся захід, який організувало Міністерство освіти і науки за підтримки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE у межах розроблення Стратегії реформи старшої профільної школи та «дорожньої карти» її впровадження.

«Продовжується робота над стратегуванням реформи середньої профільної освіти, яка запрацює через декілька років. У межах цих обговорень лунало багато питань щодо фахової передвищої освіти: які заклади з-поміж академічних ліцеїв можуть мати імплементацію у фахових коледжах, які мають залишитися виключно шкільними, де знайти цей перетин. Я сподіваюся, що такі зустрічі наблизять нас до певного консенсусу, до нашої спільної мети — цікавого та якісного навчання для наших учнів та студентів, адже низку рішень необхідно буде ухвалювати уже протягом 2024 року», — зауважив заступник очільника МОН Дмитро Завгородній. 

За словами генерального директора директорату фахової передвищої, вищої освіти Олега Шарова, побудова мережі старшої профільної школи — це фактично одна зі складових децентралізації в Україні. Саме тому всі повинні взяти участь і зробити абсолютно ефективною та прийнятною нову систему. Це той випадок, коли неможливо середню профільну освіту впровадити в одному сегменті, не впровадивши за зрозумілими та узгодженими правилами у двох інших.

Окрім того, під час експертної сесії було обговорено особливості впровадження проєкту Державного стандарту профільної середньої освіти в закладах фахової передвищої освіти. А також можливості ЗФПО забезпечувати потреби громад в отриманні якісної профільної середньої освіти професійного й академічного спрямування.

У процесі стратегічної сесії експерти та представники закладів ФПО зосередилися у своїй роботі на таких питаннях:

  • спряження стандартів ФПО та проєкту Державного стандарту профільної середньої освіти; 
  • організаційні аспекти можливостей реалізації Державного стандарту профільної середньої освіти в ЗФПО;
  • особливості впровадження профільної середньої освіти професійного спрямування в ЗФПО;
  • досвід співпраці ЗФПО з місцевими громадами;
  • створення класів академічного спрямування в закладах ФПО — можливості та переваги для громад.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
152

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11619

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17728

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді