Булінг у школах зменшився — PISA-2022

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Збережена закономірність, що від булінгу більше страждають хлопці, аніж дівчата

Рівень булінгу в українських школах

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

В українських школах відбулось суттєве зниження рівня булінгу, різниця показників становить понад 7,6 відсоткового пункту між 2018 та 2022 роками.

Таку інформацію зазначено в Національному звіті за результатами дослідження PISA-2022.

За словами фахівців, зменшення рівня булінгу в школах обумовлене насамперед переходом на дистанційне навчання.

Відповідно до результатів дослідження, в Україні частка учнів, які зазнавали цькувань у закладах освіти, є меншою, ніж у Болгарії, Польщі, Словаччині, Естонії, Молдові, які є референтними для України країнами.

В Україні 14,7% серед опитаних учнів зазначили, що ставали жертвами булінгу принаймні кілька разів на місяць, а 7% учнів були віднесені до категорії тих, хто часто зазнає булінгу. Схожі показники булінгу спостерігаються також у Грузії.

Окрім того, у порівнянні з 2018 роком, зберігається закономірність, що від булінгу більше страждають хлопці, аніж дівчата, а також учні з низьким соціально-економічним статусом.

Зауважимо, що негативний досвід цькування співвідноситься з нижчими результатами учнів з математики.

Таким чином, учні, які повідомили, що зазнавали булінгу принаймні кілька разів на місяць, набрали на 35,6 балів менше з математики, ніж їхні однолітки, які потрапляли в ситуації булінгу рідше.

Зокрема, наразі збільшується занепокоєння щодо поширення кібербулінгу, який змінює цькування під час живого спілкування. 

Джерело: PISA-2022

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
219

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54143

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
707

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110921

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді