Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище
В українських школах відбулось суттєве зниження рівня булінгу, різниця показників становить понад 7,6 відсоткового пункту між 2018 та 2022 роками.
Таку інформацію зазначено в Національному звіті за результатами дослідження PISA-2022.
За словами фахівців, зменшення рівня булінгу в школах обумовлене насамперед переходом на дистанційне навчання.
Відповідно до результатів дослідження, в Україні частка учнів, які зазнавали цькувань у закладах освіти, є меншою, ніж у Болгарії, Польщі, Словаччині, Естонії, Молдові, які є референтними для України країнами.
В Україні 14,7% серед опитаних учнів зазначили, що ставали жертвами булінгу принаймні кілька разів на місяць, а 7% учнів були віднесені до категорії тих, хто часто зазнає булінгу. Схожі показники булінгу спостерігаються також у Грузії.
Окрім того, у порівнянні з 2018 роком, зберігається закономірність, що від булінгу більше страждають хлопці, аніж дівчата, а також учні з низьким соціально-економічним статусом.
Зауважимо, що негативний досвід цькування співвідноситься з нижчими результатами учнів з математики.
Таким чином, учні, які повідомили, що зазнавали булінгу принаймні кілька разів на місяць, набрали на 35,6 балів менше з математики, ніж їхні однолітки, які потрапляли в ситуації булінгу рідше.
Зокрема, наразі збільшується занепокоєння щодо поширення кібербулінгу, який змінює цькування під час живого спілкування.
Джерело: PISA-2022