Чому українські школярі читають менше, ніж колись

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН звернулися до батьків через те, що діти читають менше, ніж колись

Рівень читацької грамотності школярів

Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

Понад 40% українських учнів, відповідно до оприлюдненого дослідження PISA, не мають базового рівня математичної та читацької грамотності. У Міністерстві освіти і науки виділили причини відповідних результатів.

Як зауважив заступник очільника МОН з питань вищої освіти Михайло Винницький, що одними з основних причин освітніх втрат стали ковід та повномасштабна війна. Зокрема, у межах цього дослідження помітне погіршення щодо читання серед школярів.

Також посадовець акцентував на тому, що в Україні є проблема щодо того, що діти менше читають, ніж колись.

«Наші діти значно більше сидять в гаджетах, ютубах, соцмережах і менше читають. І я закликаю батьків, самих дітей та вчителів працювати з цим», — підкреслив заступник очільника МОН. 

Зокрема, Михайло Винницький наголосив, що результати дослідження свідчать не про те, що діти не вміють читати, а про те, що вони не засвоюють прочитане.

«Воно не стає частиною світогляду. Йдеться не про те, що я вмію прочитати, а про те, що я вмію зробити з тим, що прочитав. Чи я можу це переказати, проаналізувати і щось порівняти з іншим текстом», — зауважив заступник міністра освіти.

Окрім того, він відзначив, що учні, які відвідують ліцеї, міські школи, переважно проблем з читанням, засвоєнням та математичними компетентностями не мають. Проте існує величезна різниця між топовими школами і, наприклад, сільською школою.

За інформацією Українського радіо 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
174

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110558

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11629

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17744

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді