Міністерства провели зустріч щодо напрямів впровадження реформи шкільного харчування

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Києві відбулася стратегічна сесія на тему «Підтримка реформи шкільного харчування: формування карти потреб та донорської залученості»

Впровадження реформи шкільного харчування

Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити

Захід пройшов за підтримки швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти».

Учасниками сесії були представники міністерств, які залучені до впровадження реформи та недержавні організації, які не пов'язані з освітнім сектором, але мають відповідні програми для покращення харчування дітей.

Мета зустрічі — визначити ключові та найактуальніші потреби реформи шкільного харчування на 2024 рік, ознайомитися із запланованими активностями в цій сфері основних учасників змін та сформувати план потреб та спільних дій за наступними стратегічними напрямами:

  • підтримка територіальних громад у забезпеченні харчуванням дітей в закладах освіти;
  • відновлення та модернізація їдалень та кухонь закладів освіти;
  • розвиток кадрового потенціалу;
  • промоція культури здорового харчування.

Як зауважив модератор сесії та голова правління ГО «Національна асоціація громадського харчування» Орест Степаняк, спільна робота щодо пріоритетних завдань зможе систематизувати процес і досягти найкращих результатів. Тому будь-яка організація, яка поділяє цінності реформи та має відповідні проєкти й програми для поліпшення харчування дітей в закладах освіти, має можливість приєднатися до спільної роботи.

Зі свого боку, проєкт DECIDE презентував інтерактивну карту потреб закладів освіти, яка побудована на основі опитування понад 8 тисяч шкіл. Карта є інтерактивним інструментом на базі державної електронної системи управління освітою «АІКОМ». Важливо, що крім відображення проблем та потреб закладів освіти, карта також є зручним аналітичним модулем стану організації харчування щодо розподілу в регіонах, територіальних громадах і конкретних закладах.    

«Щоб розуміти реальні потреби на місцях, ми створюємо інтерактивну карту. Сьогодні це дані опитування шкіл у системі “АІКОМ”. Однак працюємо над тим, щоб вся інформація підтягувалась автоматично з персональних кабінетів закладів освіти та територіальних громад. У такий спосіб матимемо актуальні дані без додаткового навантаження на управлінців у сфері освіти. Віримо, що цей інструмент допоможе донорам планувати свою допомогу», — розповіла менеджерка проєкту DECIDE Валентина Полторак.

За словами заступника міністра освіти і науки Андрія Сташківа, держава зі свого боку робить усе можливе, аби пришвидшити досягнення бажаного результату. А саме щоб діти на території України в закладах освіти мали доступ до якісної та корисної їжі, а учні молодших класів та діти з пільгових категорій отримували її безкоштовно. Для цього відповідним чином змінюється законодавство, виділяються субвенції. Таким чином, на модернізацію шкільних харчоблоків у держбюджеті на 2024 рік передбачено 1,5 млрд грн. Проте без допомоги донорів та партнерів та зацікавленості громад досягнути цього буде дуже важко. Зокрема, він закликав присутніх до співпраці та максимальної підтримки одне одного.

Результатом цієї зустрічі має стати фінальна карта потреб реформи на найближчий час. 

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
116

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110489

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11613

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді