Міністерства провели зустріч щодо напрямів впровадження реформи шкільного харчування

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Києві відбулася стратегічна сесія на тему «Підтримка реформи шкільного харчування: формування карти потреб та донорської залученості»

Впровадження реформи шкільного харчування

Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити

Захід пройшов за підтримки швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти».

Учасниками сесії були представники міністерств, які залучені до впровадження реформи та недержавні організації, які не пов'язані з освітнім сектором, але мають відповідні програми для покращення харчування дітей.

Мета зустрічі — визначити ключові та найактуальніші потреби реформи шкільного харчування на 2024 рік, ознайомитися із запланованими активностями в цій сфері основних учасників змін та сформувати план потреб та спільних дій за наступними стратегічними напрямами:

  • підтримка територіальних громад у забезпеченні харчуванням дітей в закладах освіти;
  • відновлення та модернізація їдалень та кухонь закладів освіти;
  • розвиток кадрового потенціалу;
  • промоція культури здорового харчування.

Як зауважив модератор сесії та голова правління ГО «Національна асоціація громадського харчування» Орест Степаняк, спільна робота щодо пріоритетних завдань зможе систематизувати процес і досягти найкращих результатів. Тому будь-яка організація, яка поділяє цінності реформи та має відповідні проєкти й програми для поліпшення харчування дітей в закладах освіти, має можливість приєднатися до спільної роботи.

Зі свого боку, проєкт DECIDE презентував інтерактивну карту потреб закладів освіти, яка побудована на основі опитування понад 8 тисяч шкіл. Карта є інтерактивним інструментом на базі державної електронної системи управління освітою «АІКОМ». Важливо, що крім відображення проблем та потреб закладів освіти, карта також є зручним аналітичним модулем стану організації харчування щодо розподілу в регіонах, територіальних громадах і конкретних закладах.    

«Щоб розуміти реальні потреби на місцях, ми створюємо інтерактивну карту. Сьогодні це дані опитування шкіл у системі “АІКОМ”. Однак працюємо над тим, щоб вся інформація підтягувалась автоматично з персональних кабінетів закладів освіти та територіальних громад. У такий спосіб матимемо актуальні дані без додаткового навантаження на управлінців у сфері освіти. Віримо, що цей інструмент допоможе донорам планувати свою допомогу», — розповіла менеджерка проєкту DECIDE Валентина Полторак.

За словами заступника міністра освіти і науки Андрія Сташківа, держава зі свого боку робить усе можливе, аби пришвидшити досягнення бажаного результату. А саме щоб діти на території України в закладах освіти мали доступ до якісної та корисної їжі, а учні молодших класів та діти з пільгових категорій отримували її безкоштовно. Для цього відповідним чином змінюється законодавство, виділяються субвенції. Таким чином, на модернізацію шкільних харчоблоків у держбюджеті на 2024 рік передбачено 1,5 млрд грн. Проте без допомоги донорів та партнерів та зацікавленості громад досягнути цього буде дуже важко. Зокрема, він закликав присутніх до співпраці та максимальної підтримки одне одного.

Результатом цієї зустрічі має стати фінальна карта потреб реформи на найближчий час. 

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168912

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71921

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді