У МОН обговорили вимоги та цілі профільної середньої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН провели стратегічні сесії щодо того, якою має бути профільна середня освіта професійного спрямування

Розвиток профільної середньої освіти

Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити

У закладах професійної освіти профільна середня освіта повинна враховувати кар’єрні амбіції учнів, їхні особисті інтереси, бажання пройти кар'єру та відповідати профілям, за якими вони будуть здобувати освіту, а також сучасні ринкові вимоги та потреби суспільства. Критерії, вимоги та ключові цілі профільної середньої освіти обговорили учасники у процесі двох стратегічних сесій 23–24 листопада 2023 року.

«Під час роботи ми приділили багато часу для пошуку спільного розуміння профілю середньої освіти, як такого. Нам важливо створити чіткі, зрозумілі критерії для формування мережі закладів та розробити прозорі процедури її створення. Це дозволить врахувати потреби всіх стейкхолдерів сфери: учнів, батьків, закладів та управлінців», — зауважила директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

У перший день стратегічної сесії учасники обговорили основні ознаки й індикатори оптимальності та ефективності формування мережі закладів профільної середньої освіти. Зокрема, були обговорені необхідні ресурси для початку формування такої мережі. Учасники запропонували розпочати її створення з комплексного моніторингу наявної мережі профтехів та закладів фахової передвищої освіти.

Протягом другого дня стратегічної сесії розглянули проєктування «ідеальних» профілів для професійного спрямування старшої школи, їхню кількість та назви, а також напрацювання кроків, необхідних для початку формування таких профілів.

Освітні експерти також розглядали питання, що таке «профіль» та що він має означати для учня.

Відповідно до результатів другого дня було запропоновано провести ще низку зустрічей з більшою кількістю зацікавлених сторін, включаючи батьків, управління освіти, заклади освіти та громади.

Зазначимо, що стратегічні сесії відбувались у межах швейцарсько-українського проєкту DECIDE («Децентралізація для розвитку демократичної освіти»).

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
821

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5679

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77884

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді