У МОН обговорили вимоги та цілі профільної середньої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН провели стратегічні сесії щодо того, якою має бути профільна середня освіта професійного спрямування

Розвиток профільної середньої освіти

Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити

У закладах професійної освіти профільна середня освіта повинна враховувати кар’єрні амбіції учнів, їхні особисті інтереси, бажання пройти кар'єру та відповідати профілям, за якими вони будуть здобувати освіту, а також сучасні ринкові вимоги та потреби суспільства. Критерії, вимоги та ключові цілі профільної середньої освіти обговорили учасники у процесі двох стратегічних сесій 23–24 листопада 2023 року.

«Під час роботи ми приділили багато часу для пошуку спільного розуміння профілю середньої освіти, як такого. Нам важливо створити чіткі, зрозумілі критерії для формування мережі закладів та розробити прозорі процедури її створення. Це дозволить врахувати потреби всіх стейкхолдерів сфери: учнів, батьків, закладів та управлінців», — зауважила директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

У перший день стратегічної сесії учасники обговорили основні ознаки й індикатори оптимальності та ефективності формування мережі закладів профільної середньої освіти. Зокрема, були обговорені необхідні ресурси для початку формування такої мережі. Учасники запропонували розпочати її створення з комплексного моніторингу наявної мережі профтехів та закладів фахової передвищої освіти.

Протягом другого дня стратегічної сесії розглянули проєктування «ідеальних» профілів для професійного спрямування старшої школи, їхню кількість та назви, а також напрацювання кроків, необхідних для початку формування таких профілів.

Освітні експерти також розглядали питання, що таке «профіль» та що він має означати для учня.

Відповідно до результатів другого дня було запропоновано провести ще низку зустрічей з більшою кількістю зацікавлених сторін, включаючи батьків, управління освіти, заклади освіти та громади.

Зазначимо, що стратегічні сесії відбувались у межах швейцарсько-українського проєкту DECIDE («Децентралізація для розвитку демократичної освіти»).

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
225

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54147

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
709

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110929

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді