У МОН обговорили вимоги та цілі профільної середньої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН провели стратегічні сесії щодо того, якою має бути профільна середня освіта професійного спрямування

Розвиток профільної середньої освіти

Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити

У закладах професійної освіти профільна середня освіта повинна враховувати кар’єрні амбіції учнів, їхні особисті інтереси, бажання пройти кар'єру та відповідати профілям, за якими вони будуть здобувати освіту, а також сучасні ринкові вимоги та потреби суспільства. Критерії, вимоги та ключові цілі профільної середньої освіти обговорили учасники у процесі двох стратегічних сесій 23–24 листопада 2023 року.

«Під час роботи ми приділили багато часу для пошуку спільного розуміння профілю середньої освіти, як такого. Нам важливо створити чіткі, зрозумілі критерії для формування мережі закладів та розробити прозорі процедури її створення. Це дозволить врахувати потреби всіх стейкхолдерів сфери: учнів, батьків, закладів та управлінців», — зауважила директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

У перший день стратегічної сесії учасники обговорили основні ознаки й індикатори оптимальності та ефективності формування мережі закладів профільної середньої освіти. Зокрема, були обговорені необхідні ресурси для початку формування такої мережі. Учасники запропонували розпочати її створення з комплексного моніторингу наявної мережі профтехів та закладів фахової передвищої освіти.

Протягом другого дня стратегічної сесії розглянули проєктування «ідеальних» профілів для професійного спрямування старшої школи, їхню кількість та назви, а також напрацювання кроків, необхідних для початку формування таких профілів.

Освітні експерти також розглядали питання, що таке «профіль» та що він має означати для учня.

Відповідно до результатів другого дня було запропоновано провести ще низку зустрічей з більшою кількістю зацікавлених сторін, включаючи батьків, управління освіти, заклади освіти та громади.

Зазначимо, що стратегічні сесії відбувались у межах швейцарсько-українського проєкту DECIDE («Децентралізація для розвитку демократичної освіти»).

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4620

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99708

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22606

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді