Відбулася конференція щодо втілення стратегії гендерної рівності в освіті

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Україні пройшла практична конференція, яку присвятили імплементації Стратегії гендерної рівності в освіті.

Відбулася конференція щодо втілення стратегії гендерної рівності в освіті

Сексизм ушколі: як недопускати

Про це повідомили на сайті Міністерства освіти і науки України.

Учасники конференції обговорили шляхи подолання гендерних стереотипів, які формують у закладах освіти.

Захід мав на меті насамперед переглянути і підсилити прогрес в імплементації Стратегії гендерної рівності за допомогою презентації національних перспективних гендерно чутливих освітніх практик та зарубіжного досвіду у цій сфері.

У конференції взяла участь перша леді Олена Зеленська, а також представники Міністерства освіти і науки України, Офісу віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, Офісу Апарату урядової уповноваженої з питань гендерної політики за підтримки UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення в Україні та Посольства Швеції. На конференцію також було запрошено освітянство, зокрема керівництво обласних та міських департаментів/управлінь у сфері освіти і науки, громадські організації, представниці/-ки міжнародних та донорських організацій.

За словами першої леді, експерти, які останніми проводили дослідження в межах антидискримінаційної експертизи, виявили, приміром, що у шкільних підручниках немає зображень людей із інвалідністю. Це при тому, що понад 60 тисяч українців через поранення звернуться за протезуванням.

В освітніх матеріалах завжди змальована лише повна родина, тоді як насправді 40% дітей живуть у неповних.

Також, як зауважила Олена Зеленська, у суспільстві досі є думка, що гендер – це «щось про жінок», тоді як насправці це поняття стосується всіх – кожної людини, її майбутнього та перспектив. Адже ідеться про рівність у цілому – у можливостях і самореалізації, зокрема й у навчанні.

«Кожен із нас, дорослих, пам’ятає, що на уроках праці дівчатка шили й готували, а хлопчики майстрували. Але завжди були хлопчики, які хотіли навчитися готувати, і завжди були дівчатка, яким хотілося взяти до рук не лише кухонне приладдя, бо це і цікаво, і корисно. Але такої можливості не було роками», – наголосила перша леді.

«З огляду на те, що питання гендеру все ще гаряче дискутується в нашому суспільстві, ми як міністерство вирішили на власному прикладі показати, що гендерна рівність — це не про гасла, а про необхідну політику й важливі практичні кроки. Ці кроки роблять нашу освіту більш доступною, більш сучасною, забезпечують рівні можливості й максимальний розвиток для всіх учасників освітнього процесу — від учнівства до викладацького складу та керівництва закладів освіти», — зауважив Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46069

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9139

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1091

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді