Сексизм ушколі: як недопускати
Про це повідомили на сайті Міністерства освіти і науки України.
Учасники конференції обговорили шляхи подолання гендерних стереотипів, які формують у закладах освіти.
Захід мав на меті насамперед переглянути і підсилити прогрес в імплементації Стратегії гендерної рівності за допомогою презентації національних перспективних гендерно чутливих освітніх практик та зарубіжного досвіду у цій сфері.
У конференції взяла участь перша леді Олена Зеленська, а також представники Міністерства освіти і науки України, Офісу віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, Офісу Апарату урядової уповноваженої з питань гендерної політики за підтримки UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення в Україні та Посольства Швеції. На конференцію також було запрошено освітянство, зокрема керівництво обласних та міських департаментів/управлінь у сфері освіти і науки, громадські організації, представниці/-ки міжнародних та донорських організацій.
За словами першої леді, експерти, які останніми проводили дослідження в межах антидискримінаційної експертизи, виявили, приміром, що у шкільних підручниках немає зображень людей із інвалідністю. Це при тому, що понад 60 тисяч українців через поранення звернуться за протезуванням.
В освітніх матеріалах завжди змальована лише повна родина, тоді як насправді 40% дітей живуть у неповних.
Також, як зауважила Олена Зеленська, у суспільстві досі є думка, що гендер – це «щось про жінок», тоді як насправці це поняття стосується всіх – кожної людини, її майбутнього та перспектив. Адже ідеться про рівність у цілому – у можливостях і самореалізації, зокрема й у навчанні.
«Кожен із нас, дорослих, пам’ятає, що на уроках праці дівчатка шили й готували, а хлопчики майстрували. Але завжди були хлопчики, які хотіли навчитися готувати, і завжди були дівчатка, яким хотілося взяти до рук не лише кухонне приладдя, бо це і цікаво, і корисно. Але такої можливості не було роками», – наголосила перша леді.
«З огляду на те, що питання гендеру все ще гаряче дискутується в нашому суспільстві, ми як міністерство вирішили на власному прикладі показати, що гендерна рівність — це не про гасла, а про необхідну політику й важливі практичні кроки. Ці кроки роблять нашу освіту більш доступною, більш сучасною, забезпечують рівні можливості й максимальний розвиток для всіх учасників освітнього процесу — від учнівства до викладацького складу та керівництва закладів освіти», — зауважив Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України.