У МОН ознайомились із результатами дослідження щодо впливу війни на освітян

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Як війна впливає на психоемоційний стан освітян: презентація дослідження

Вплив війни на емоційний стан

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

Нещодавно відбулася презентація дослідження «Реалії освітян у військових умовах. Який слід залишає війна на психоемоційному стані вчителів та дітей?», яку відвідала заступниця міністра освіти і науки України з питань дошкілля Євгенія Смірнова. 

Дослідження проводила освітня фундація «GoGlobal» за підтримки Finn Church Aid (FCA) у період з 27 вересня до 14 жовтня 2023 року. Загалом опитано 4 460 людей. Цільовою групою дослідження стали чоловіки і жінки віком від 24 років різних педагогічних посад із шести областей України. 

«Для забезпечення якісного психологічного супроводу в закладах освіти у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», що реалізується за ініціативою Олени Зеленської, МОН презентувало пріоритетний проєкт у сфері психічного здоров’я «Психосоціальна підтримка та психологічна допомога на всіх рівнях освіти». Одним із компонентів проєкту є реформування психологічної служби у системі освіти України. Понад 40% свого активного часу діти й підлітки перебувають у закладах освіти, що мають найбільший потенціал у профілактиці та виявленні психологічних порушень. Важливо створювати спеціалізовані програми допомоги, збільшувати кількість психологів та фахівців, які працюватимуть із професійним вигоранням педагогів та надаватимуть підтримку дітям та дорослим. Також сьогодні важливим є створення безпечних умов навчання, бо життя і здоров’я українців є пріоритетом. Хочемо, щоб всі експерти, міжнародна спільнота, організації об’єднались і працювали спільно», — зауважила заступниця очільника МОН Євгенія Смірнова.

Відповідно до результатів, менше ніж 40% працівників освіти з прикордоння та прифронтових територій відчувають емоційну стабільність. А 82% з опитаних освітян відзначають, що стали більш тривожними. Окрім того, дослідження показало, що 87% освітян з прикордонних громад потребують більше часу на відновлення сил, а 78% відчувають спустошеність і постійну втому. 

Зокрема, 58% респондентів прямо просять про підтримку. У вчителів і шкільних адміністративних працівників є запити на професійні та психологічні тренінги, групові заняття, індивідуальні консультації з психологом.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
877

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5698

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77915

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4725

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді