У МОН ознайомились із результатами дослідження щодо впливу війни на освітян

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Як війна впливає на психоемоційний стан освітян: презентація дослідження

Вплив війни на емоційний стан

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

Нещодавно відбулася презентація дослідження «Реалії освітян у військових умовах. Який слід залишає війна на психоемоційному стані вчителів та дітей?», яку відвідала заступниця міністра освіти і науки України з питань дошкілля Євгенія Смірнова. 

Дослідження проводила освітня фундація «GoGlobal» за підтримки Finn Church Aid (FCA) у період з 27 вересня до 14 жовтня 2023 року. Загалом опитано 4 460 людей. Цільовою групою дослідження стали чоловіки і жінки віком від 24 років різних педагогічних посад із шести областей України. 

«Для забезпечення якісного психологічного супроводу в закладах освіти у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», що реалізується за ініціативою Олени Зеленської, МОН презентувало пріоритетний проєкт у сфері психічного здоров’я «Психосоціальна підтримка та психологічна допомога на всіх рівнях освіти». Одним із компонентів проєкту є реформування психологічної служби у системі освіти України. Понад 40% свого активного часу діти й підлітки перебувають у закладах освіти, що мають найбільший потенціал у профілактиці та виявленні психологічних порушень. Важливо створювати спеціалізовані програми допомоги, збільшувати кількість психологів та фахівців, які працюватимуть із професійним вигоранням педагогів та надаватимуть підтримку дітям та дорослим. Також сьогодні важливим є створення безпечних умов навчання, бо життя і здоров’я українців є пріоритетом. Хочемо, щоб всі експерти, міжнародна спільнота, організації об’єднались і працювали спільно», — зауважила заступниця очільника МОН Євгенія Смірнова.

Відповідно до результатів, менше ніж 40% працівників освіти з прикордоння та прифронтових територій відчувають емоційну стабільність. А 82% з опитаних освітян відзначають, що стали більш тривожними. Окрім того, дослідження показало, що 87% освітян з прикордонних громад потребують більше часу на відновлення сил, а 78% відчувають спустошеність і постійну втому. 

Зокрема, 58% респондентів прямо просять про підтримку. У вчителів і шкільних адміністративних працівників є запити на професійні та психологічні тренінги, групові заняття, індивідуальні консультації з психологом.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4235

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99075

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22557

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді