Роз’яснення омбудсмена щодо використання мобільних телефонів у школі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Офісі освітнього омбудсмена провели експертне обговорювання щодо використання мобільних телефонів у школах

Мобільні телефони в школах

11 змін до Типової інструкції з діловодства 📑

Суспільство активно дискутує щодо використання мобільних пристроїв у закладах освіти. Думки розділилися: частина громадян пропонують повністю їх заборонити, інші розглядають можливість часткової заборони, тобто встановлення беззвучного режиму та тримання у рюкзаку.

Однак батьківство категорично проти забороно, адже в умовах війни вкрай важливо мати швидкий зв’язок з дитиною в разі надзвичайної ситуації. 

Саме тому 3 листопада 2023 року за ініціативи освітнього омбудсмена Сергія Горбачова в Управління освіти м. Львова відбулося експертне обговорення «Врегулювання використання мобільних телефонів під час освітнього процесу». 

Питання використання мобільних телефонів у закладах освіти досить складне. З одного боку, використання мобільних телефонів в освітніх цілях допомагає урізноманітнити уроки та заняття, швидко зв’язатися з батьками в разі необхідності, а також фіксувати факти порушення прав, що визначено статтею 32 Конституції України. 

З іншого боку мобільний телефон може відволікати від навчання при використанні не за призначенням, сприяти академічній недоброчесності, знижувати рівень міжособистісного спілкування.

Окрім того, освітній омбудсмен Сергій Горбачов зауважив, що заборона використання мобільних телефонів може призвести до заборони фіксувати випадки порушення прав у закладах освіти. А наявність відео- чи аудіо записів мобінгу, булінгу й інших правопорушень дозволяє притягнути кривдників до відповідальності.

Під час обговорення зауважили, що питання використання мобільних телефонів потребує врегулювання і що наразі немає чіткого розуміння ситуації у закладах освіти з цього питання, бо не проводилися відповідні моніторингові дослідження. У класах, де відсутні надруковані підручники (це 5 та 6 класи), діти постійно використовують мобільні телефони в освітньому процесі.

Запровадження певних правил для користування мобільними пристроями є доволі ефективними. Але через відсутність законодавчих та нормативно-правових актів, які б унормовували використання мобільних телефонів у закладах освіти, ускладнюється введення правил. Адже у разі використання коробок для мобільних телефонів, відповідальність за їхнє збереження лягає на вчителя та стає додатковим навантаженням для нього. Особливо складним є збереження мобільних телефонів під час повітряних тривог.

Зокрема, основним рішенням стало те, що заборона нічого не вирішить — необхідно у правовому полі розробляти правила використання мобільних телефонів, які будуть прийматися всіма учасниками освітнього процесу.

Джерело Офіс освітнього омбудсмена

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62611

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1736

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
395

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54339

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
840

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді