Роз’яснення омбудсмена щодо використання мобільних телефонів у школі

В Офісі освітнього омбудсмена провели експертне обговорювання щодо використання мобільних телефонів у школах

Мобільні телефони в школах

Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

Суспільство активно дискутує щодо використання мобільних пристроїв у закладах освіти. Думки розділилися: частина громадян пропонують повністю їх заборонити, інші розглядають можливість часткової заборони, тобто встановлення беззвучного режиму та тримання у рюкзаку.

Однак батьківство категорично проти забороно, адже в умовах війни вкрай важливо мати швидкий зв’язок з дитиною в разі надзвичайної ситуації. 

Саме тому 3 листопада 2023 року за ініціативи освітнього омбудсмена Сергія Горбачова в Управління освіти м. Львова відбулося експертне обговорення «Врегулювання використання мобільних телефонів під час освітнього процесу». 

Питання використання мобільних телефонів у закладах освіти досить складне. З одного боку, використання мобільних телефонів в освітніх цілях допомагає урізноманітнити уроки та заняття, швидко зв’язатися з батьками в разі необхідності, а також фіксувати факти порушення прав, що визначено статтею 32 Конституції України. 

З іншого боку мобільний телефон може відволікати від навчання при використанні не за призначенням, сприяти академічній недоброчесності, знижувати рівень міжособистісного спілкування.

Окрім того, освітній омбудсмен Сергій Горбачов зауважив, що заборона використання мобільних телефонів може призвести до заборони фіксувати випадки порушення прав у закладах освіти. А наявність відео- чи аудіо записів мобінгу, булінгу й інших правопорушень дозволяє притягнути кривдників до відповідальності.

Під час обговорення зауважили, що питання використання мобільних телефонів потребує врегулювання і що наразі немає чіткого розуміння ситуації у закладах освіти з цього питання, бо не проводилися відповідні моніторингові дослідження. У класах, де відсутні надруковані підручники (це 5 та 6 класи), діти постійно використовують мобільні телефони в освітньому процесі.

Запровадження певних правил для користування мобільними пристроями є доволі ефективними. Але через відсутність законодавчих та нормативно-правових актів, які б унормовували використання мобільних телефонів у закладах освіти, ускладнюється введення правил. Адже у разі використання коробок для мобільних телефонів, відповідальність за їхнє збереження лягає на вчителя та стає додатковим навантаженням для нього. Особливо складним є збереження мобільних телефонів під час повітряних тривог.

Зокрема, основним рішенням стало те, що заборона нічого не вирішить — необхідно у правовому полі розробляти правила використання мобільних телефонів, які будуть прийматися всіма учасниками освітнього процесу.

Джерело Офіс освітнього омбудсмена

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Коли День учителя став святом

Людина може за життя ніколи не зустріти журналіста, повара чи бухгалтера. Але кожна людина зустрічається з учителем
14231

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32437

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартує 2 вересня. Дізнайтеся, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
250762

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді