Роз’яснення омбудсмена щодо використання мобільних телефонів у школі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Офісі освітнього омбудсмена провели експертне обговорювання щодо використання мобільних телефонів у школах

Мобільні телефони в школах

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Суспільство активно дискутує щодо використання мобільних пристроїв у закладах освіти. Думки розділилися: частина громадян пропонують повністю їх заборонити, інші розглядають можливість часткової заборони, тобто встановлення беззвучного режиму та тримання у рюкзаку.

Однак батьківство категорично проти забороно, адже в умовах війни вкрай важливо мати швидкий зв’язок з дитиною в разі надзвичайної ситуації. 

Саме тому 3 листопада 2023 року за ініціативи освітнього омбудсмена Сергія Горбачова в Управління освіти м. Львова відбулося експертне обговорення «Врегулювання використання мобільних телефонів під час освітнього процесу». 

Питання використання мобільних телефонів у закладах освіти досить складне. З одного боку, використання мобільних телефонів в освітніх цілях допомагає урізноманітнити уроки та заняття, швидко зв’язатися з батьками в разі необхідності, а також фіксувати факти порушення прав, що визначено статтею 32 Конституції України. 

З іншого боку мобільний телефон може відволікати від навчання при використанні не за призначенням, сприяти академічній недоброчесності, знижувати рівень міжособистісного спілкування.

Окрім того, освітній омбудсмен Сергій Горбачов зауважив, що заборона використання мобільних телефонів може призвести до заборони фіксувати випадки порушення прав у закладах освіти. А наявність відео- чи аудіо записів мобінгу, булінгу й інших правопорушень дозволяє притягнути кривдників до відповідальності.

Під час обговорення зауважили, що питання використання мобільних телефонів потребує врегулювання і що наразі немає чіткого розуміння ситуації у закладах освіти з цього питання, бо не проводилися відповідні моніторингові дослідження. У класах, де відсутні надруковані підручники (це 5 та 6 класи), діти постійно використовують мобільні телефони в освітньому процесі.

Запровадження певних правил для користування мобільними пристроями є доволі ефективними. Але через відсутність законодавчих та нормативно-правових актів, які б унормовували використання мобільних телефонів у закладах освіти, ускладнюється введення правил. Адже у разі використання коробок для мобільних телефонів, відповідальність за їхнє збереження лягає на вчителя та стає додатковим навантаженням для нього. Особливо складним є збереження мобільних телефонів під час повітряних тривог.

Зокрема, основним рішенням стало те, що заборона нічого не вирішить — необхідно у правовому полі розробляти правила використання мобільних телефонів, які будуть прийматися всіма учасниками освітнього процесу.

Джерело Офіс освітнього омбудсмена

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
152

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11619

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17728

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді