Роз’яснення омбудсмена щодо використання мобільних телефонів у школі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Офісі освітнього омбудсмена провели експертне обговорювання щодо використання мобільних телефонів у школах

Мобільні телефони в школах

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Суспільство активно дискутує щодо використання мобільних пристроїв у закладах освіти. Думки розділилися: частина громадян пропонують повністю їх заборонити, інші розглядають можливість часткової заборони, тобто встановлення беззвучного режиму та тримання у рюкзаку.

Однак батьківство категорично проти забороно, адже в умовах війни вкрай важливо мати швидкий зв’язок з дитиною в разі надзвичайної ситуації. 

Саме тому 3 листопада 2023 року за ініціативи освітнього омбудсмена Сергія Горбачова в Управління освіти м. Львова відбулося експертне обговорення «Врегулювання використання мобільних телефонів під час освітнього процесу». 

Питання використання мобільних телефонів у закладах освіти досить складне. З одного боку, використання мобільних телефонів в освітніх цілях допомагає урізноманітнити уроки та заняття, швидко зв’язатися з батьками в разі необхідності, а також фіксувати факти порушення прав, що визначено статтею 32 Конституції України. 

З іншого боку мобільний телефон може відволікати від навчання при використанні не за призначенням, сприяти академічній недоброчесності, знижувати рівень міжособистісного спілкування.

Окрім того, освітній омбудсмен Сергій Горбачов зауважив, що заборона використання мобільних телефонів може призвести до заборони фіксувати випадки порушення прав у закладах освіти. А наявність відео- чи аудіо записів мобінгу, булінгу й інших правопорушень дозволяє притягнути кривдників до відповідальності.

Під час обговорення зауважили, що питання використання мобільних телефонів потребує врегулювання і що наразі немає чіткого розуміння ситуації у закладах освіти з цього питання, бо не проводилися відповідні моніторингові дослідження. У класах, де відсутні надруковані підручники (це 5 та 6 класи), діти постійно використовують мобільні телефони в освітньому процесі.

Запровадження певних правил для користування мобільними пристроями є доволі ефективними. Але через відсутність законодавчих та нормативно-правових актів, які б унормовували використання мобільних телефонів у закладах освіти, ускладнюється введення правил. Адже у разі використання коробок для мобільних телефонів, відповідальність за їхнє збереження лягає на вчителя та стає додатковим навантаженням для нього. Особливо складним є збереження мобільних телефонів під час повітряних тривог.

Зокрема, основним рішенням стало те, що заборона нічого не вирішить — необхідно у правовому полі розробляти правила використання мобільних телефонів, які будуть прийматися всіма учасниками освітнього процесу.

Джерело Офіс освітнього омбудсмена

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4840

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99981

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22656

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді