Правила внутрішнього розпорядку: як скласти
Заклади освіти, у яких були проведені інституційні аудити в 2021 році, були оцінені на високому рівні за напрямами «управління закладом освіти» та «педагогічна діяльність педагогічних працівників». Втім школи зазнали труднощів у розвитку освітнього середовища та оцінювання результатів навчання учнів.
Таку інформацію повідомив голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак під час звіту за 2021 рік.
Загалом минулого року Державною службою якості освіти проведено 290 інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти.
Відповідно до результатів інституційних аудитів, було виокремлено позитивні тенденції як у сільських, так і в міських закладах освіти.
Йдеться, зокрема, про застосування вчителями технологій компетентнісного навчання, розроблення та реалізація планів заходів на запобігання булінгу, формування інклюзивного, розвивального та мотивувального до навчання освітнього простору, роботу над забезпеченням комфортних і безпечних умов навчання й праці.
Які нові розміри, порядок та умови встановлення підвищень і доплат педагогічним працівникам закладів освіти затвердив Уряд.
Окрім того, серед позитивних тенденцій Держслужба виділяє увагу вчителів до планування своєї педагогічної діяльності, адаптації навчальної програми до особливостей конкретного класу та використання вчителями цифрових технологій як для підвищення своєї кваліфікації, так і для навчання учнів.
Проте в закладах освіти прослідковуються труднощі в організації освітнього середовища, частину яких мають вирішити засновники.
У Держслужбі якості освіти також виділяють такі труднощі як те, що лише близько 10% учителів застосовують інформаційно-комунікаційні технології для оволодіння іншими ключовими, крім інформаційної, компетентностями.
У половині закладів освіти формувальне оцінювання застосовують лише впочатковій школі. Майже у половині шкіл, де навчаються учні з особливими освітніми потребами, немає ресурсних кімнат, але й водночас лише третина наявних ресурсних кімнат облаштовані повністю.
Зокрема, архітектурна доступність будівель та приміщень у філіях опорних шкіл забезпечена гірше, ніж у решти закладів освіти. У 12% шкіл контингент учнів перевищує проєктну потужність. Більше половини шкіл, де майже не реалізовують технології компетентнісного навчання, є закладами освіти І-ІІ та І-ІІІ ступенів у сільській місцевості.