Названо переможців Національної премії Global Teacher Prize Ukraine

Відомі імена переможців премії Global Teacher Prize Ukraine

Премія Global Teacher Prize Ukraine

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

В Україні визначили переможців Національної премії Global Teacher Prize Ukraine 2023. З 2017 року там відзначають вчителів-агентів освітніх змін.

Цього року на премії відзначили п’ятьох переможців — незламних вчителів, усі вони отримали грант в один мільйон гривень.

Вперше цього року було створено номінацію «Дошкілля», переможницею якої стала Вікторія Душина, вихователька закладу дошкільної освіти з Харкова. У день повномасштабного вторгнення рф в Україну освітянка, за її словами, поспілкувалася з мамою телефоном о 5 ранку, зібралася та пішла з дітьми у свій дошкільний заклад у Харкові. Там вона перебувала три тижні. Пізніше вихователька евакуювалася до одного з селищ, де продовжила роботу й створила клуб для дітей-переселенців, а згодом повернулася до міста й продовжила роботу з вихованцями в дистанційному форматі.

Переможницею номінації «Вибір серцем» стала Катерина Якушевська. Вона працювала логопедом у закладі дошкільної освіти №103 у Миколаєві до 23 лютого 2022 року. Невдовзі після початку повномасштабної війни садочок зруйнувала російська ракета — наразі його відновлюють. Після цього освітянка почала працювати в місцевому шпиталі, де допомагає пораненим захисникам відновлювати мовлення й пам’ять. Вона зауважила, що специфіка цих занять така сама, як і під час роботи з дітьми.

Відзнаку в номінації «Незламність» отримала Лариса Фесенко із села Лісна Стінка (Харківська область). Вона була директоркою та вчителькою англійської мови в «Лісотехнічному ліцеї» Курилівської сільської ради. 24 лютого 2022 року жінка вийшла на роботу й координувала дії вчителів. Під час окупації вона відмовилася співпрацювати із загарбниками. Учні та вчителі навіть змогли завершити навчальний рік за українськими програмами, адже окупанти навідувалися в село не дуже часто. Проте Ларисі Фесенко довелося пережити зраду колег і провести 45 діб в російському полоні. Освітянка втекла з ув’язнення в ніч деокупації Куп’янська. Зараз вона керує відбудовою школи й продовжує навчати дітей онлайн.

Щодо номінації «Новатори», то тут переміг Максим Гвоздецький із Запоріжжя. Він 9 років викладає фізику та використовує новаторські методики у викладанні. Зокрема, почав створювати ролики із героями популярних фантастичних фільмів і коміксів: Дартом Вейдером, Суперменом, Месниками — за навчальною програмою для учнів 7-9 класів. Максим Гвоздецький уже створив чимало таких відео, які демонструють, що фізичні явища оточують людей постійно, та планує продовжувати таку роботу. 

Перемогу в номінації «Молодий вчитель» здобув 23-річний Петро Сітек, який викладає громадянську освіту в «Школі вільних та небайдужих» (Львів). Під час викладання вчитель використовує дебати, квести й інші активності, мультимедійні презентації, створює для учнів умови, які дозволяють їм сміливо виявляти будь-які емоції. Його підхід заснований на повазі до думки молоді, спілкуванні в рівних умовах.

«Вчителі виховали справжніх героїв — патріотів своєї Батьківщини, найкращих із найкращих. У складних, часом надзвичайних, небезпечних умовах, ви продовжуєте навчати та виховувати нові покоління українців. Тих, хто будуватиме майбутнє нашої держави. Тих, хто прославлятиме Україну розумом, талантом, винахідливістю і незламним духом. Це справді важлива та відповідальна місія», — акцентував Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час церемонії нагородження.

За матеріалами Освіторія

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4934

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10352

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді