Названо переможців Національної премії Global Teacher Prize Ukraine

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Відомі імена переможців премії Global Teacher Prize Ukraine

Премія Global Teacher Prize Ukraine

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

В Україні визначили переможців Національної премії Global Teacher Prize Ukraine 2023. З 2017 року там відзначають вчителів-агентів освітніх змін.

Цього року на премії відзначили п’ятьох переможців — незламних вчителів, усі вони отримали грант в один мільйон гривень.

Вперше цього року було створено номінацію «Дошкілля», переможницею якої стала Вікторія Душина, вихователька закладу дошкільної освіти з Харкова. У день повномасштабного вторгнення рф в Україну освітянка, за її словами, поспілкувалася з мамою телефоном о 5 ранку, зібралася та пішла з дітьми у свій дошкільний заклад у Харкові. Там вона перебувала три тижні. Пізніше вихователька евакуювалася до одного з селищ, де продовжила роботу й створила клуб для дітей-переселенців, а згодом повернулася до міста й продовжила роботу з вихованцями в дистанційному форматі.

Переможницею номінації «Вибір серцем» стала Катерина Якушевська. Вона працювала логопедом у закладі дошкільної освіти №103 у Миколаєві до 23 лютого 2022 року. Невдовзі після початку повномасштабної війни садочок зруйнувала російська ракета — наразі його відновлюють. Після цього освітянка почала працювати в місцевому шпиталі, де допомагає пораненим захисникам відновлювати мовлення й пам’ять. Вона зауважила, що специфіка цих занять така сама, як і під час роботи з дітьми.

Відзнаку в номінації «Незламність» отримала Лариса Фесенко із села Лісна Стінка (Харківська область). Вона була директоркою та вчителькою англійської мови в «Лісотехнічному ліцеї» Курилівської сільської ради. 24 лютого 2022 року жінка вийшла на роботу й координувала дії вчителів. Під час окупації вона відмовилася співпрацювати із загарбниками. Учні та вчителі навіть змогли завершити навчальний рік за українськими програмами, адже окупанти навідувалися в село не дуже часто. Проте Ларисі Фесенко довелося пережити зраду колег і провести 45 діб в російському полоні. Освітянка втекла з ув’язнення в ніч деокупації Куп’янська. Зараз вона керує відбудовою школи й продовжує навчати дітей онлайн.

Щодо номінації «Новатори», то тут переміг Максим Гвоздецький із Запоріжжя. Він 9 років викладає фізику та використовує новаторські методики у викладанні. Зокрема, почав створювати ролики із героями популярних фантастичних фільмів і коміксів: Дартом Вейдером, Суперменом, Месниками — за навчальною програмою для учнів 7-9 класів. Максим Гвоздецький уже створив чимало таких відео, які демонструють, що фізичні явища оточують людей постійно, та планує продовжувати таку роботу. 

Перемогу в номінації «Молодий вчитель» здобув 23-річний Петро Сітек, який викладає громадянську освіту в «Школі вільних та небайдужих» (Львів). Під час викладання вчитель використовує дебати, квести й інші активності, мультимедійні презентації, створює для учнів умови, які дозволяють їм сміливо виявляти будь-які емоції. Його підхід заснований на повазі до думки молоді, спілкуванні в рівних умовах.

«Вчителі виховали справжніх героїв — патріотів своєї Батьківщини, найкращих із найкращих. У складних, часом надзвичайних, небезпечних умовах, ви продовжуєте навчати та виховувати нові покоління українців. Тих, хто будуватиме майбутнє нашої держави. Тих, хто прославлятиме Україну розумом, талантом, винахідливістю і незламним духом. Це справді важлива та відповідальна місія», — акцентував Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час церемонії нагородження.

За матеріалами Освіторія

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
86

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110470

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11611

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді