МОН пропонує реорганізувати систему коледжів і підрозділів вишів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН пропонує припинити діяльність відокремлених структурних підрозділів вишів

Реорганізація мережі коледжів

Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

У Міністерстві освіти і науки пропонують реорганізувати або припинити діяльність територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти, які здійснюють освітню діяльність у сфері вищої та фахової передвищої освіти, з одно-дворічним перехідним періодом.

Така теза зазначена у законопроєкті розробленим МОН. 

Як зауважують у відомстві, це рішення дозволить трансформувати найбільш розвинені територіально відокремлені структурні підрозділи та коледжі в самостійні заклади освіти, приєднати їх до місцевих вишів або припинити.

Також важливим аспектом є те, що територіально відокремлені структурні підрозділи закладів вищої освіти є найбільш суперечливою частиною системи вищої освіти.

«Їх створення було виправдано наближенням освітніх послуг до місця проживання здобувачів освіти. Сучасний розвиток інформаційних технологій та досвід організації дистанційного навчання в 2020–2023 роках довели доступність освітніх послуг закладів вищої освіти в будь-якій точці України та світу. Коледжі в системі вищої освіти не отримали значного поширення порівняно з закладами фахової передвищої освіти», — зазначається в пояснювальній записці до законопроєкту.

Окрім того, у Міністерстві освіти і науки наголошують, що більшість територіально відокремлених структурних підрозділів і коледжів є невеликими, дублюють спеціальності місцевих закладів вищої освіти та мають обмежені кадрові та матеріально-технічні ресурси для забезпечення високої якості вищої освіти.

Зокрема, функціонування територіально відокремлених структурних підрозділів вишів не є практикою ЄС, в освітній простір якого інтегрується Україна. 

Відповідно до прогнозів МОН, прийняття закону сприятиме створенню передумов для ухвалення рішень про суттєве укрупнення закладів вищої освіти.

«Пропоновані зміни і доповнення сприятимуть підвищенню якості вищої освіти шляхом виведення з ринку значної частини суб’єктів освітньої діяльності з суперечливою репутацією, а також зосередженню закладів вищої освіти на підготовці фахівців з вищою освітою», — акцентують у Міністерстві освіти та науки.

Джерело МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
227

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54147

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
709

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110933

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді