МОН пропонує реорганізувати систему коледжів і підрозділів вишів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН пропонує припинити діяльність відокремлених структурних підрозділів вишів

Реорганізація мережі коледжів

Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

У Міністерстві освіти і науки пропонують реорганізувати або припинити діяльність територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти, які здійснюють освітню діяльність у сфері вищої та фахової передвищої освіти, з одно-дворічним перехідним періодом.

Така теза зазначена у законопроєкті розробленим МОН. 

Як зауважують у відомстві, це рішення дозволить трансформувати найбільш розвинені територіально відокремлені структурні підрозділи та коледжі в самостійні заклади освіти, приєднати їх до місцевих вишів або припинити.

Також важливим аспектом є те, що територіально відокремлені структурні підрозділи закладів вищої освіти є найбільш суперечливою частиною системи вищої освіти.

«Їх створення було виправдано наближенням освітніх послуг до місця проживання здобувачів освіти. Сучасний розвиток інформаційних технологій та досвід організації дистанційного навчання в 2020–2023 роках довели доступність освітніх послуг закладів вищої освіти в будь-якій точці України та світу. Коледжі в системі вищої освіти не отримали значного поширення порівняно з закладами фахової передвищої освіти», — зазначається в пояснювальній записці до законопроєкту.

Окрім того, у Міністерстві освіти і науки наголошують, що більшість територіально відокремлених структурних підрозділів і коледжів є невеликими, дублюють спеціальності місцевих закладів вищої освіти та мають обмежені кадрові та матеріально-технічні ресурси для забезпечення високої якості вищої освіти.

Зокрема, функціонування територіально відокремлених структурних підрозділів вишів не є практикою ЄС, в освітній простір якого інтегрується Україна. 

Відповідно до прогнозів МОН, прийняття закону сприятиме створенню передумов для ухвалення рішень про суттєве укрупнення закладів вищої освіти.

«Пропоновані зміни і доповнення сприятимуть підвищенню якості вищої освіти шляхом виведення з ринку значної частини суб’єктів освітньої діяльності з суперечливою репутацією, а також зосередженню закладів вищої освіти на підготовці фахівців з вищою освітою», — акцентують у Міністерстві освіти та науки.

Джерело МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
817

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5676

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77881

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4492

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді