МОН пропонує реорганізувати систему коледжів і підрозділів вишів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН пропонує припинити діяльність відокремлених структурних підрозділів вишів

Реорганізація мережі коледжів

Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

У Міністерстві освіти і науки пропонують реорганізувати або припинити діяльність територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти, які здійснюють освітню діяльність у сфері вищої та фахової передвищої освіти, з одно-дворічним перехідним періодом.

Така теза зазначена у законопроєкті розробленим МОН. 

Як зауважують у відомстві, це рішення дозволить трансформувати найбільш розвинені територіально відокремлені структурні підрозділи та коледжі в самостійні заклади освіти, приєднати їх до місцевих вишів або припинити.

Також важливим аспектом є те, що територіально відокремлені структурні підрозділи закладів вищої освіти є найбільш суперечливою частиною системи вищої освіти.

«Їх створення було виправдано наближенням освітніх послуг до місця проживання здобувачів освіти. Сучасний розвиток інформаційних технологій та досвід організації дистанційного навчання в 2020–2023 роках довели доступність освітніх послуг закладів вищої освіти в будь-якій точці України та світу. Коледжі в системі вищої освіти не отримали значного поширення порівняно з закладами фахової передвищої освіти», — зазначається в пояснювальній записці до законопроєкту.

Окрім того, у Міністерстві освіти і науки наголошують, що більшість територіально відокремлених структурних підрозділів і коледжів є невеликими, дублюють спеціальності місцевих закладів вищої освіти та мають обмежені кадрові та матеріально-технічні ресурси для забезпечення високої якості вищої освіти.

Зокрема, функціонування територіально відокремлених структурних підрозділів вишів не є практикою ЄС, в освітній простір якого інтегрується Україна. 

Відповідно до прогнозів МОН, прийняття закону сприятиме створенню передумов для ухвалення рішень про суттєве укрупнення закладів вищої освіти.

«Пропоновані зміни і доповнення сприятимуть підвищенню якості вищої освіти шляхом виведення з ринку значної частини суб’єктів освітньої діяльності з суперечливою репутацією, а також зосередженню закладів вищої освіти на підготовці фахівців з вищою освітою», — акцентують у Міністерстві освіти та науки.

Джерело МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4840

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99980

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22655

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді