Дослідження щодо готовності до навчання у прифронтових школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Результати дослідження щодо того, як відбувається відновлення навчання в школах у прифронтових областях

Готовність прифронтових шкіл до навчання

Стратегії успішної комунікації керівника

Благодійний фонд «Восток SOS» презентував результати моніторингу готовності прифронтових закладів освіти до нового навчального року. За даними дослідження, кількість учнів у таких школах зменшилася на чверть порівняно з минулим роком.

Детальніше ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням або в прикріпленому документі. 

Відповідно до результатів моніторингу, 47% закладів освіти мають пошкодження, які спричинені російською агресією. Найчастіше це обстріли або прямі влучання в будівлі, які призвели від повного руйнування або необхідності серйозного ремонту та відновлення приміщень.

Через пошкодження та нестабільну безпекову ситуацію, більшість досліджених закладів освіти працюють онлайн. Тільки 3% перейшли в офлайн, а 15% планують впровадити змішаний режим навчання (на 10% більше за минулорічний показник). Однак 13% шкіл, працівники яких узяли участь у дослідженні, не мають стабільного доступу до інтернету, а 29% залишилися без інтернету взагалі.

Проведене дослідження показало, що зменшення кількості учнів можна спостерігати як у школах в окупації, так і тих, які знаходяться під обстрілами або розташовані близько до кордону з росією. До початку повномасштабної війни ці школи навчали понад 54 000 учнів, а 2022-2023 навчальний рік закінчили лише 40 000.

Чверть опитуваних учнів наразі перебувають в окупації. 41% дітей переїхали (23% в межах України, ще 18% за кордон), а 34% учнів нікуди не виїжджали та знаходяться у своїх населених пунктах.

Окрім того, у кожній третій школі частина вчителів знаходиться в окупації. Здебільшого, це викладачі закладів освіти, приміщення яких розташовані на ТОТ. Однак, дві третини таких шкіл змогли вивезти принаймні половину вчителів.

Також учасники опитування зазначили, що їхні школи мають проблеми з нестачею персоналу. Найбільше не вистачає вчителів:

  • фізики,
  • математики,
  • хімії,
  • біології,
  • іноземних мов.

Однією з найважливіших потреб закладів освіти, згідно з даними опитування, є технічне та матеріальне забезпечення. Зокрема, найбільша потреба є в:

  • комп’ютерах,
  • принтерах,
  • інтерактивних дошках,
  • меблях,
  • інвентарі.

Зокрема, заклади освіти потребують ремонту та відновлення інфраструктури, розмінування територій поблизу, а також психологічної підтримки для дітей, які пережили травмуючі події та стрес внаслідок війни.

За результатами дослідження, 5% представників закладів освіти повідомили, що вже розпочали відновлення закладів освіти. Однак допомоги від держави, міжнародних партнерів і волонтерів не завжди вистачає для відбудови шкіл і підтримки освітнього процесу.

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок створення груп подовженого дня в початковій школі

Групи продовженого дня допомагають дітям успішно навчатися та розвиватися, а також полегшують життя їхнім батькам. Оглянемо алгоритм утворення та функціонування ГПД у закладах загальної середньої освіти. Також уточнимо особливості діяльності інклюзивних ГПД
170408

Визначаємо строки зберігання документів у закладі освіти

Документи з моменту створення чи надходження і до передавання на зберігання в архів закладу освіти зберігають за місцем формування справ у службі діловодства чи інших структурних підрозділах відповідно до номенклатури справ
244418

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді