Дослідження щодо готовності до навчання у прифронтових школах

Результати дослідження щодо того, як відбувається відновлення навчання в школах у прифронтових областях

Готовність прифронтових шкіл до навчання

Які вимоги з безпеки виконати, щоб заклад міг працювати

Благодійний фонд «Восток SOS» презентував результати моніторингу готовності прифронтових закладів освіти до нового навчального року. За даними дослідження, кількість учнів у таких школах зменшилася на чверть порівняно з минулим роком.

Детальніше ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням або в прикріпленому документі. 

Відповідно до результатів моніторингу, 47% закладів освіти мають пошкодження, які спричинені російською агресією. Найчастіше це обстріли або прямі влучання в будівлі, які призвели від повного руйнування або необхідності серйозного ремонту та відновлення приміщень.

Через пошкодження та нестабільну безпекову ситуацію, більшість досліджених закладів освіти працюють онлайн. Тільки 3% перейшли в офлайн, а 15% планують впровадити змішаний режим навчання (на 10% більше за минулорічний показник). Однак 13% шкіл, працівники яких узяли участь у дослідженні, не мають стабільного доступу до інтернету, а 29% залишилися без інтернету взагалі.

Проведене дослідження показало, що зменшення кількості учнів можна спостерігати як у школах в окупації, так і тих, які знаходяться під обстрілами або розташовані близько до кордону з росією. До початку повномасштабної війни ці школи навчали понад 54 000 учнів, а 2022-2023 навчальний рік закінчили лише 40 000.

Чверть опитуваних учнів наразі перебувають в окупації. 41% дітей переїхали (23% в межах України, ще 18% за кордон), а 34% учнів нікуди не виїжджали та знаходяться у своїх населених пунктах.

Окрім того, у кожній третій школі частина вчителів знаходиться в окупації. Здебільшого, це викладачі закладів освіти, приміщення яких розташовані на ТОТ. Однак, дві третини таких шкіл змогли вивезти принаймні половину вчителів.

Також учасники опитування зазначили, що їхні школи мають проблеми з нестачею персоналу. Найбільше не вистачає вчителів:

  • фізики,
  • математики,
  • хімії,
  • біології,
  • іноземних мов.

Однією з найважливіших потреб закладів освіти, згідно з даними опитування, є технічне та матеріальне забезпечення. Зокрема, найбільша потреба є в:

  • комп’ютерах,
  • принтерах,
  • інтерактивних дошках,
  • меблях,
  • інвентарі.

Зокрема, заклади освіти потребують ремонту та відновлення інфраструктури, розмінування територій поблизу, а також психологічної підтримки для дітей, які пережили травмуючі події та стрес внаслідок війни.

За результатами дослідження, 5% представників закладів освіти повідомили, що вже розпочали відновлення закладів освіти. Однак допомоги від держави, міжнародних партнерів і волонтерів не завжди вистачає для відбудови шкіл і підтримки освітнього процесу.

За матеріалами НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4941

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10369

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді