Методичні рекомендації МОН: учителям не варто перевантажувати учнів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН зазначають, що великі обсяги та надмірна складність завдань не сприяють якості навчання

Навчальне навантаження учнів

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

У Міністерстві освіти та науки радять вчителям подбати про адекватні навчальні навантаження для дітей.

Така інформація зазначена в рекомендаціях Міносвіти щодо навчального навантаження та вибору форм і методів навчання, наданих освітянам на початку навчального року.

Як зауважують у міністерстві, великі обсяги матеріалу, надмірна складність завдань не сприяють якості навчання.

«Подавайте інформацію дозовано: мозок не може запам’ятати все відразу, бажано повертатися до матеріалу знову й знову — у щораз нових контекстах», — наголошують в освітньому відомстві.

Зокрема, у МОН підкреслили необхідність мінімізації домашніх завдань та самостійних (контрольних) робіт.

Таким чином, тривалість виконання завдань для самопідготовки учнів у позанавчальний час не має перевищувати 1 години у 3–5 класах; 1,5 години у 6–9 класах; 2 години у 10–11(12) класах. Учням 1–2 класів не рекомендовано давати такі завдання.

«Дозвольте собі гнучкість у плануванні та модифікації навчальної діяльності. Тема, що зазвичай потребує одного уроку, щоб викладати в класі, імовірно, під час дистанційного навчання забере вдвічі більше ресурсу. В умовах війни (сигнал «Повітряна тривога» й перехід у сховище, стресові ситуації тощо) це забере ще більше часу», — зазначається в документі рекомендацій Міністерства освіти та науки.

Джерело МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
836

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5686

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77899

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4621

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді