Кабмін оновив положення про інклюзивну освіту

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Уряд затвердив нові положення про спеціальні школи та навчально-реабілітаційні центри

Оновлене положення про інклюзивну освіту

Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОНУ Кабінеті Міністрів України затвердили нові положення про спеціальну школу та навчально-реабілітаційний центр. Які зміни стосуватимуться дітей, їх батьків і вчителів.

Таку інформацію повідомили на сайті Кабміну.

Оновлений документ істотно розширює можливості закладів спеціальної освіти для задоволення потреб дітей та надання допомоги вчителям під час роботи в інклюзивних і спеціальних класах.

Зміни, які передбачені новою редакцією положення:

  • Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в спеціальних школах зможуть отримувати навіть ті діти, які навчаються в інших закладах або не навчаються взагалі.
  • Також передбачена можливість консультування батькам цих дітей та звичайним школам і садочкам, у яких навчаються діти з ООП.
  • Учні з порушеннями інтелектуального розвитку можуть здобувати профільну середню освіту в спецшколі. Для цього в закладі, за наявності відповідної навчально-матеріальної бази, можуть створювати 12 і 13 класи.
  • Спеціальна школа може мати у своєму складі філії та пансіон як структурні підрозділи. Школи зможуть надавати реабілітаційні послуги на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності (зокрема і на провадження з медичної практики).
  • У класах для учнів з помірними порушеннями інтелектуального розвитку, із розладами аутичного спектра та в початкових класах для дітей зі сліпотою та глухотою будуть працювати асистент учителя та асистент вихователя групи подовженого дня.

Окрім того, у документі затверджується, що спеціальна школа є закладом загальної середньої освіти, а не інституційним закладом і підпорядковується Міністерству освіти та науки.

Внесені зміни стосувалися й переліку послуг у спеціальних закладах.

Таким чином, у спеціальній школі можуть проводити:

  • масаж;
  • апаратну фізіотерапію;
  • надавати послуги з ранньої реабілітації для дітей з інвалідністю дошкільного віку;
  • заняття з лікувальної фізкультури;
  • фізичної терапії;
  • ритміки;
  • соціально-побутового орієнтування;
  • орієнтування в просторі.

Зокрема, тепер у спецшколах можуть проводитися заняття з корекції та розвитку психофізичних функцій з використанням елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії, арт-терапії, працетерапії, ерготерапії, ароматерапії та монтессорі-терапії тощо.

Щодо прав, які отримали навчально-реабілітаційні центри, то це:

  • проводити для вчителів шкіл, інклюзивно-ресурсних центрів та батьків семінари, тренінги, стажування, заходи з підвищення професійної майстерності тощо;
  • створювати можливості для проходження практики здобувачами фахової передвищої та вищої освіти відповідних спеціальностей;
  • забезпечувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами, які не мають складних порушень розвитку, через створення окремих класів.

Варто зазначити, що раніше у Міносвіти повідомляли, що на інклюзивному навчанні у школах України перебувають понад 25 тисяч дітей. Наразі діють понад 18 тисяч інклюзивних класів. Також в дев’ять разів збільшилася кількість асистентів учителів (тепер їх понад 19 тисяч).

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282503

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
68

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110447

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді