Нові модифіковані програми для надолуження освітніх втрат з української мови

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

З’явилися модифіковані програми з української мови для подолання освітніх втрат у 5-11 класах

Вивчення української мови

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

У мережі опублікували модифіковані програми вивчення української мови в 5-11 класах, які можуть бути адаптовані вчителями з урахуванням потреб та інтересів учнів.

Детальніше ознайомитися з матеріалами можна за посиланням або в прикріпленому документі.

Документ оприлюднено разом з листом МОН від 15 липня 2023 р № 1/12131-23 «Про рекомендації щодо використання модифікованих програм вивчення української мови в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти», який містить програми. 

Таким чином, робоча група Українського інституту розвитку освіти України розробила рекомендації щодо модифікації програм з української мови з метою надання можливості учням, які пропустили навчання або навчалися за іншими програмами (понад 6 місяців), ефективно повернутися в освітній процес.

Діти, які мають освітні втрати лише з «українознавчого компоненту» (українська мова і література, історія України), зможуть пройти додаткове навчання за модифікованими програмами. Цей підхід дозволить досягти результатів навчання не за рахунок скорочення часу на опанування матеріалу, а й за рахунок його змістової оптимізації.

Окрім того, рекомендації щодо модифікації програм для 5-6 класів розроблені згідно з Державним стандартом базової середньої освіти 2020 року. Програми для цих класів включають перелік тем, упорядкованих за групами результатів навчання. Кожна з них має свій перелік очікуваних результатів навчання, базових знань і орієнтованих видів навчальної діяльності учнів. При цьому рекомендації допускають обрання вчителями різних послідовностей опрацювання запропонованих тем.

Водночас рекомендації для 7-11 класів відповідають чинним навчальним програмам. Їхній зміст розподілений за мовною та мовленнєвою змістовими лініями, а вибір окремих тематичних блоків навчальної діяльності вчитель може визначити самостійно, з огляду на ключові компетентності учнів та їхні інтереси.

Джерело НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
153

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11619

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17728

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді