Нові модифіковані програми для надолуження освітніх втрат з української мови

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

З’явилися модифіковані програми з української мови для подолання освітніх втрат у 5-11 класах

Вивчення української мови

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

У мережі опублікували модифіковані програми вивчення української мови в 5-11 класах, які можуть бути адаптовані вчителями з урахуванням потреб та інтересів учнів.

Детальніше ознайомитися з матеріалами можна за посиланням або в прикріпленому документі.

Документ оприлюднено разом з листом МОН від 15 липня 2023 р № 1/12131-23 «Про рекомендації щодо використання модифікованих програм вивчення української мови в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти», який містить програми. 

Таким чином, робоча група Українського інституту розвитку освіти України розробила рекомендації щодо модифікації програм з української мови з метою надання можливості учням, які пропустили навчання або навчалися за іншими програмами (понад 6 місяців), ефективно повернутися в освітній процес.

Діти, які мають освітні втрати лише з «українознавчого компоненту» (українська мова і література, історія України), зможуть пройти додаткове навчання за модифікованими програмами. Цей підхід дозволить досягти результатів навчання не за рахунок скорочення часу на опанування матеріалу, а й за рахунок його змістової оптимізації.

Окрім того, рекомендації щодо модифікації програм для 5-6 класів розроблені згідно з Державним стандартом базової середньої освіти 2020 року. Програми для цих класів включають перелік тем, упорядкованих за групами результатів навчання. Кожна з них має свій перелік очікуваних результатів навчання, базових знань і орієнтованих видів навчальної діяльності учнів. При цьому рекомендації допускають обрання вчителями різних послідовностей опрацювання запропонованих тем.

Водночас рекомендації для 7-11 класів відповідають чинним навчальним програмам. Їхній зміст розподілений за мовною та мовленнєвою змістовими лініями, а вибір окремих тематичних блоків навчальної діяльності вчитель може визначити самостійно, з огляду на ключові компетентності учнів та їхні інтереси.

Джерело НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3043

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81926

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77446

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53953

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19243

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді