Оцінка готовності шкіл до освітнього процесу

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Відповідно до результатів опитування, учителі оцінюють готовність шкіл до освітнього процесу гірше, ніж батьки

Оцінювання якості освіти вчителями та батькамиОсвітні програми 2021/2022: що рекомендує МОН

1–10 жовтня 2021 року Інститут соціальної та політичної психології НАПН України спільно з Асоціацією політичних психологів України провели опитування щодо проблем освіти та її реформування.

Таку інформацію опублікували на офіційному сайті установи.

В опитування взяли участь 2000 осіб у всіх регіонах України, серед яких виокремлено підвибірки за категоріями: педагогічні працівники та респонденти, у сім’ях яких є учні, абітурієнти або студенти.

23,8% респондентів оцінюють стан готовності закладів освіти до навчального року скоріше або зовсім негативно. Серед працівників освіти цей показник ще вищий — 27,6%. Такий результат свідчить про найгіршу оцінку готовності освітніх закладів за останні шість років.

Цілком або скоріше позитивно готовність закладів освіти оцінюють менше ніж половина респондентів (44,5%), серед педагогічних працівників — 55,2%.

Окрім того, на думку респондентів якість дистанційного навчання покращилася, порівнюючи з минулим роком. Більшість сімей, в яких є школярі (52,1%) або студенти (65%), повідомили, що під час весняного локдауну в їхніх закладах освіти було організовано навчання в онлайн-режимі (у 2020 році — 48,7% та 57,4% відповідно). Зовсім не було організовано дистанційне навчання для 4,6% сімей із дітьми шкільного віку (у 2020 році — для 7,7%).

Зокрема, учасники дослідження відзначили покращення рівня оснащення технічними засобами для навчання в дистанційному режимі. У 2020 році повністю були забезпечені 62,6% опитаних, у сім’ях яких є учні та студенти, а в 2021 році — 71,2%. Проте 10,7% досі не мають ні комп’ютера, ні стабільного підключення до інтернету.

Результати дистанційного навчання тією чи іншою мірою негативно оцінюють 56,2% опитуваних. Частка негативних оцінок майже не змінилася (55,7% у 2020 році), але збільшилася позитивна оцінка: з 27,1% у 2020 році до 33,2% у 2021-му.

Загалом ставлення українського суспільства до дистанційного навчання переважно скептичне. Лише кожен п’ятий респондент (21,3%) погоджується з тим, що завдяки дистанційному навчанню учні (студенти) стають більш дисциплінованими та самостійними, 66,1% так не вважають.

Окрім того, зі збільшенням досвіду в дистанційному навчання зростає й частка громадян, які вбачають у ньому загрозу психологічному благополуччю дітей та молоді. Минулого року 50,4% респондентів погоджувалися з твердженням, що дистанційне навчання руйнує психіку й соціальні навички дітей, а тому має бути повністю заборонене. Цьогоріч із цим твердженням погодилися 56% респондентів загалом і майже 60% тих, хто мають у сім’ях учнів або студентів.

Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
800

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно нового Закону про дошкільну освіту. Допоможемо вам внести зміни в штатний розпис, обрати форму та заповнити її без помилок.
59450

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
1812

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді