Як відбувається впровадження реформи шкільного харчування в Україні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Реформа харчування: виклики, досягнення, перспективи» — відбулася партнерська зустріч

Реформа шкільного харчування

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Нещодавно до Київщини завітали представники семи військових адміністрацій з усієї країни. Разом з очільниками місцевих громад, керівниками закладів шкільної та дошкільної освіти вони відвідали школи і дитячі садочки, обговорили напрацювання щодо зміни системи дитячого харчування, а також відвідали будівництво фабрики-кухні в Бучі.

Серед учасників обговорення був заступник керівника Офісу Президента України Олексій Кулеба, голова Київської ОВА Руслан Кравченко. Також були присутні представники профільних міністерств та структур, зокрема Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Держпродспоживслужби України. Від Міністерства освіти і науки України на зустрічі був присутній заступник міністра Андрій Сташків.

Зазначимо, що на Київщині розпочалася одним із перших зміна підходу до харчування дітей у навчальних та дошкільних закладах. Тож керівники освітніх закладів уже мають досвід, яким можуть ділитися з іншими. Обмін практикою і пошук варіантів її адаптації для різних регіонів значно пришвидшить процес упровадження реформи на місцях. Також цьому сприяють навчальні практики і курси, організовані в межах ініційованої першою леді Оленою Зеленською реформи шкільного харчування.

«Ми вже маємо чимало позитивних результатів. Ми оновили обладнання у 135 школах області. В області створили 3 кулінарні хаби та підготували 32 тренерів — агентів змін, які сьогодні займаються навчанням кухарів. Таке навчання вже пройшли понад 700 осіб», — повідомив під час події начальник Київської обласної військової адміністрації Руслан Кравченко.

Окрім того, під час обговорення було розглянуто питання про те, на що варто орієнтуватися громадам у процесі зміни системи харчування дітей. Орест Степаняк, керівник Національної асоціації громадського харчування та офісу реформи шкільного харчування, розповів про стратегію і основні напрями роботи, як-от: посилення спроможності громад, модернізація матеріально-технічної бази, розвиток кадрового потенціалу. Реальні результати можна отримати тільки тоді, коли в змінах будуть зацікавлені всі — від батьків і дітей до керівників громад.

«Наше завдання — не модернізувати кухні, замінити обладнання і прибрати або додати щось до меню. Ми з вами маємо амбітніші плани. Ми прагнемо зробити так, щоб якомога більша кількість дітей мала доступ до здорової їжі. Але найголовніше, щоб наші діти свідомо обирали не фастфуд і снеки, а овочі, фрукти й ту їжу, яка допоможе їм вирости здоровими. І робили це як в школі, так і дома. Вірю, що разом ми зможемо це зробити», — наголосив Орест Степаняк.

Передбачається, що потім будуть розроблені регіональні стратегії змін та реалізувати їх на місцях. Представники МОН, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Держпродспоживслужби України запевняють, що готові максимально підтримувати і сприяти громадам утілювати зміни в життя, щоб разом отримати очікуваний і бажаний результат — здорову країну.

Нагадаємо, що реформу харчування розпочато у 2020 році з ініціативи першої леді Олени Зеленської та за підтримки профільних міністерств, державних установ, міжнародних партнерів, українських фахівців та громадських активістів.

Джерело МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168912

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71921

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді