Як відбувається впровадження реформи шкільного харчування в Україні

«Реформа харчування: виклики, досягнення, перспективи» — відбулася партнерська зустріч

Реформа шкільного харчування

Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації

Нещодавно до Київщини завітали представники семи військових адміністрацій з усієї країни. Разом з очільниками місцевих громад, керівниками закладів шкільної та дошкільної освіти вони відвідали школи і дитячі садочки, обговорили напрацювання щодо зміни системи дитячого харчування, а також відвідали будівництво фабрики-кухні в Бучі.

Серед учасників обговорення був заступник керівника Офісу Президента України Олексій Кулеба, голова Київської ОВА Руслан Кравченко. Також були присутні представники профільних міністерств та структур, зокрема Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Держпродспоживслужби України. Від Міністерства освіти і науки України на зустрічі був присутній заступник міністра Андрій Сташків.

Зазначимо, що на Київщині розпочалася одним із перших зміна підходу до харчування дітей у навчальних та дошкільних закладах. Тож керівники освітніх закладів уже мають досвід, яким можуть ділитися з іншими. Обмін практикою і пошук варіантів її адаптації для різних регіонів значно пришвидшить процес упровадження реформи на місцях. Також цьому сприяють навчальні практики і курси, організовані в межах ініційованої першою леді Оленою Зеленською реформи шкільного харчування.

«Ми вже маємо чимало позитивних результатів. Ми оновили обладнання у 135 школах області. В області створили 3 кулінарні хаби та підготували 32 тренерів — агентів змін, які сьогодні займаються навчанням кухарів. Таке навчання вже пройшли понад 700 осіб», — повідомив під час події начальник Київської обласної військової адміністрації Руслан Кравченко.

Окрім того, під час обговорення було розглянуто питання про те, на що варто орієнтуватися громадам у процесі зміни системи харчування дітей. Орест Степаняк, керівник Національної асоціації громадського харчування та офісу реформи шкільного харчування, розповів про стратегію і основні напрями роботи, як-от: посилення спроможності громад, модернізація матеріально-технічної бази, розвиток кадрового потенціалу. Реальні результати можна отримати тільки тоді, коли в змінах будуть зацікавлені всі — від батьків і дітей до керівників громад.

«Наше завдання — не модернізувати кухні, замінити обладнання і прибрати або додати щось до меню. Ми з вами маємо амбітніші плани. Ми прагнемо зробити так, щоб якомога більша кількість дітей мала доступ до здорової їжі. Але найголовніше, щоб наші діти свідомо обирали не фастфуд і снеки, а овочі, фрукти й ту їжу, яка допоможе їм вирости здоровими. І робили це як в школі, так і дома. Вірю, що разом ми зможемо це зробити», — наголосив Орест Степаняк.

Передбачається, що потім будуть розроблені регіональні стратегії змін та реалізувати їх на місцях. Представники МОН, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Держпродспоживслужби України запевняють, що готові максимально підтримувати і сприяти громадам утілювати зміни в життя, щоб разом отримати очікуваний і бажаний результат — здорову країну.

Нагадаємо, що реформу харчування розпочато у 2020 році з ініціативи першої леді Олени Зеленської та за підтримки профільних міністерств, державних установ, міжнародних партнерів, українських фахівців та громадських активістів.

Джерело МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4955

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10407

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді