Як відбувається впровадження реформи шкільного харчування в Україні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Реформа харчування: виклики, досягнення, перспективи» — відбулася партнерська зустріч

Реформа шкільного харчування

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Нещодавно до Київщини завітали представники семи військових адміністрацій з усієї країни. Разом з очільниками місцевих громад, керівниками закладів шкільної та дошкільної освіти вони відвідали школи і дитячі садочки, обговорили напрацювання щодо зміни системи дитячого харчування, а також відвідали будівництво фабрики-кухні в Бучі.

Серед учасників обговорення був заступник керівника Офісу Президента України Олексій Кулеба, голова Київської ОВА Руслан Кравченко. Також були присутні представники профільних міністерств та структур, зокрема Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Держпродспоживслужби України. Від Міністерства освіти і науки України на зустрічі був присутній заступник міністра Андрій Сташків.

Зазначимо, що на Київщині розпочалася одним із перших зміна підходу до харчування дітей у навчальних та дошкільних закладах. Тож керівники освітніх закладів уже мають досвід, яким можуть ділитися з іншими. Обмін практикою і пошук варіантів її адаптації для різних регіонів значно пришвидшить процес упровадження реформи на місцях. Також цьому сприяють навчальні практики і курси, організовані в межах ініційованої першою леді Оленою Зеленською реформи шкільного харчування.

«Ми вже маємо чимало позитивних результатів. Ми оновили обладнання у 135 школах області. В області створили 3 кулінарні хаби та підготували 32 тренерів — агентів змін, які сьогодні займаються навчанням кухарів. Таке навчання вже пройшли понад 700 осіб», — повідомив під час події начальник Київської обласної військової адміністрації Руслан Кравченко.

Окрім того, під час обговорення було розглянуто питання про те, на що варто орієнтуватися громадам у процесі зміни системи харчування дітей. Орест Степаняк, керівник Національної асоціації громадського харчування та офісу реформи шкільного харчування, розповів про стратегію і основні напрями роботи, як-от: посилення спроможності громад, модернізація матеріально-технічної бази, розвиток кадрового потенціалу. Реальні результати можна отримати тільки тоді, коли в змінах будуть зацікавлені всі — від батьків і дітей до керівників громад.

«Наше завдання — не модернізувати кухні, замінити обладнання і прибрати або додати щось до меню. Ми з вами маємо амбітніші плани. Ми прагнемо зробити так, щоб якомога більша кількість дітей мала доступ до здорової їжі. Але найголовніше, щоб наші діти свідомо обирали не фастфуд і снеки, а овочі, фрукти й ту їжу, яка допоможе їм вирости здоровими. І робили це як в школі, так і дома. Вірю, що разом ми зможемо це зробити», — наголосив Орест Степаняк.

Передбачається, що потім будуть розроблені регіональні стратегії змін та реалізувати їх на місцях. Представники МОН, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Держпродспоживслужби України запевняють, що готові максимально підтримувати і сприяти громадам утілювати зміни в життя, щоб разом отримати очікуваний і бажаний результат — здорову країну.

Нагадаємо, що реформу харчування розпочато у 2020 році з ініціативи першої леді Олени Зеленської та за підтримки профільних міністерств, державних установ, міжнародних партнерів, українських фахівців та громадських активістів.

Джерело МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3154

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81938

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77482

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53965

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19256

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді