В українських школах обов’язково вивчатимуть мінну безпеку

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Мінна безпека стане обов’язковим доповненням до шкільного курсу «Здоров’я, безпека та добробут»

Мінна безпека в шкільній програмі

Стратегії успішної комунікації керівника

Україна увійшла до переліку країн, найбільш забруднених мінами: приблизно 30% її території є потенційно небезпечними через вибухонебезпечні предмети. Моніторингова місія ООН з прав людини в Україні підтвердила, що міни та інші вибухонебезпечні предмети спричинили 100 жертв серед дітей у період із 24 лютого 2022 року по 30 липня 2023 року. 

Саме тому Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) спільно з Міністерством освіти і науки України розробляють практикум з мінної безпеки, аби кожен школяр знав правила, які зберігають життя та здоров’я. Зокрема, вчителям буде доступний онлайн-курс з викладання мінної безпеки для дітей різних вікових груп.

«Освіта має давати дитині корисні знання та навички. На жаль, нині і ще тривалий час в Україні надзвичайно актуальними будуть знання і вміння з мінної безпеки. Завдання дорослих і всієї системи освіти — надати дітям усю можливу інформацію про те, як залишатися в безпеці. Частина вчителів вже активно займається мінною просвітою, але наша мета — охопити кожну школу, кожен клас і кожну дитину», — зауважив міністр освіти та науки Оксен Лісовий.

У мережі вже опубліковано посібник з детальними планами, а також презентації для уроків із мінної безпеки, адаптовані для початкової та середньої школи, які розробив Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні спільно з партнерами. У 2023 році понад 5000 освітян, соціальних працівників та представників громадських організацій уже пройшли тренінги від ЮНІСЕФ з навчання дітей мінної безпеки. Спільно з партнерами та ДСНС України вони провели офлайн- та онлайн-заняття з мінної просвіти для понад 640 000 дітей у різних закладах освіти та дитячих точках «Спільно» від ЮНІСЕФ.

Вимоги пожежної безпеки: чекліст

«Діти пізнають світ і дорослішають, отримуючи новий досвід. Проте інколи це пов’язано з ризикованою поведінкою. Жодна дитина не має ризикувати життям та здоров'ям, повертаючись додому зі школи, гуляючи в парку чи на дитячому майданчику. Доки територія України забруднена мінами, наш обов’язок — розповісти дітям про загрозу вибухонебезпечних предметів та пояснити, як залишатися в безпеці», — акцентував голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні Мурат Шахін.

Окрім того, для ефективної організації занять із мінної безпеки доступні інтерактивні матеріали та відео для групової роботи, розроблені ЮНІСЕФ спільно із дитячими психологами та експертами в мінній просвіті, які в легкій формі пояснюють дітям, як безпечно поводитися на територіях, що можуть бути забруднені мінами. 

Матеріали з наступною інформацією можна знайти сайті «Все про мінну безпеку»:

  • інтерактивні онлайн-уроки у Всеукраїнській школі онлайн для дистанційного навчання, адаптовані для молодших і старших школярів; 
  • серія порад від психологів для комунікації з дітьми про вибухонебезпечні предмети; 
  • брошура із завданнями від Суперкоманди Інфорсів для підлітків; 
  • загадки на тему мінної безпеки для дошкільнят, учнів молодшої та середньої школи; 
  • мультики для дітей («Безпечні канікули» — для дітей віком 3—10 років, «Суперкоманда проти мін» — для дітей віком 8—16 років, «Пес Патрон» — для дітей віком 4—16 років); 
  • відео із псом Патроном та саперами про типи вибухонебезпечних предметів і формування безпечної поведінки в умовах подолання наслідків бойових дій; 
  • інформаційні постери та ігри.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
258

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54175

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
737

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110987

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді