Міністерство освіти розробило рекомендації з викладання шкільних предметів

Теми:
Відомством розроблені рекомендації з викладання предметів в 2021/22 році

Організація освітнього процесу в школах

Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОНМіністерство освіти та науки України розробило методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти в 2021/22 навчальному році.

Відповідний документ містить методичні рекомендації для вчителів з викладання предметів в початковій, базовій та старшій школі, які вони мають використовувати у практичній роботі.

В освітньому відомстві повідомляють, що викладання навчальних предметів має здійснюватися відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Кожен заклад загальної середньої освіти, незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, обов’язково має дотримуватися визначених у державних стандартах вимог організації освітнього процесу.

Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених відповідними Державними стандартами результатів навчання, є освітня програма закладу освіти, що має містити навчальний план і перелік навчальних програм.

Навчальним планом має визначатися загальний обсяг навчального навантаження, а навчальними програмами предметів/інтегрованих курсів — очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою педагога.

У процесі створення та розробки календарно-тематичного та системи поурочного планування вчитель має самостійно вибудовувати послідовність формування очікуваних результатів навчання, враховуючи при цьому послідовність розгортання змісту предмета в підручнику.

Учитель може, відповідно до того, як учні засвоїли навчальний матеріал, визначати місце теми в системі уроків, кількість годин на вивчення окремих тем.

Окрім того, зважаючи на епідеміологічну ситуацію в усьому світі, зокрема і в Україні, у календарно-тематичному плануванні з предметів/інтегрованих курсів важливо врахувати можливість організації освітнього процесу в межах навчального року в умовах карантину.

У Міносвіти наголошують на тому, що класи можуть ділитися на групи. Під час вивчення української та іноземної мов за умови наявності в класі понад 27 учнів, під час проведення практичних занять з інформатики із використанням комп’ютерів за умови не менше ніж 8 учнів у групі. Також можливість поділу класів на групи під час вивчення окремих предметів має бути зафіксована в освітній програмі закладу освіти.

Зокрема, у методичних рекомендаціях відомства вміщено поради з особливостей оцінювання учнів у 1-4 та у 5-11 класах, використання годин варіативного складника навчальних планів, переліки навчальної літератури та навчальних програм, інші особливості викладання навчальних предметів у школах в цьому навчальному році.

Міністерство освіти та науки України просить довести текст рекомендацій щодо викладання навчальних предметів в 2021/22 навчальному році до відома керівників шкіл та вчителів.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
129

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

Формування штатного розпису є досить непростим процесом. Тож доводиться залучати і працівників дошкільного закладу, і фахівців кадрової служби, і економістів органу управління освітою. Як проектують штатний розпис дошкільного закладу
49003

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді