Результати PISA щодо впливу професії батьків на успішність дитини

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Як освіта та професія батьків впливає на навчання та результати учнів?

Взаємодія батьків із дітьми

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

В Українському центрі оцінювання якості освіти опублікували новий матеріал щодо даних міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018. 

У новому випуску «PISA-2018. Україна в центрі уваги» йдеться про те, як освіта та професійний статус батьків пов’язаний з навчальними результатами їхніх дітей, а також їхніми освітніми та професійними прагненнями на майбутнє.

Серед основних виокремлених тез спостереження:

  • Вищі результати із читання демонструють учні, у яких один з батьків має вищий рівень освіти або вищий професійний статус. В Україні в невеликих містах і містечках переважає вплив професійного статусу батьків, а в містах і великих містах значущішим є рівень освіти батьків.
  • В Україні учні, чиї батьки мають низький професійний статус або здобували освіту всього протягом 12 років навчання, більше схильні планувати здобуття вищої освіти в майбутньому.
  • Найвищого професійного статусу мріють досягти учні, батьки яких мають високий професійний статус, незалежно від рівня їхньої освіти. Водночас учні, чиї батьки мають високий рівень освіти, але не досягли успіху в професії, також мають невисокі очікування щодо свого майбутнього професійного статусу.
  • Що вищий професійний статус і рівень освіти мають батьки українських 15-річних підлітків, то більшу емоційну підтримку з їхнього боку та впевненість у свої можливостях відчувають підлітки.

Зауважимо, що восени 2022 року Україна провела основний етап PISA-2022. Команда PISA в Україні вже отримала базу даних цього циклу дослідження та активно працює над її аналізом для підготовки національного звіту. Зокрема, оприлюднення міжнародного та національного звітів за результатами PISA-2022 заплановано на грудень 2023 року.

За матеріалами УЦОЯО

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
184

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110575

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11634

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17753

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді