МОН перевірили стан готовності укриттів у закладах освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Міносвіти оцінили готовність укриттів у закладах освіти України

Готовність укриттів закладів освіти

Стратегії успішної комунікації керівника

Для Міносвіти важливо повернути процес навчання в Україні саме до очної форми.

Станом на сьогодні, з 13 тисяч закладів освіти, які готуються до початку нового навчального року, лише 9 тисяч облаштовані укриттями. Саме тому не всі вони запрацюють з 1 вересня.

«Наразі уряд України виділив півтора мільярда гривень на облаштування укриттів для підготовки до навчального року 2023-2024. І ми сьогодні маємо 75% шкіл, в яких облаштовані укриття різного рівня, різної якості. 75% шкіл облаштовано укриттями, але це не означає, що 75% дітей можуть повернутися до очного навчання», — повідомив міністр освіти Оксен Лісовий.

За його словами, зараз для Міносвіти важливо повернути процес навчання в Україні саме до очної форми, однак зробити це можна лише за умови забезпечення безпеки під час навчального процесу.

«Ми повертаємося до очного навчання там, де діти будуть в безпеці. 75% шкіл з укриттями, але 65% дітей зможуть повернутися до очного навчання. Ми не повертаємо до очного навчання ті регіони, де є підвищені ризики, де йдуть активні бойові дії. Там навчання буде тривати в онлайновому форматі», — зауважив очільник освітнього відомства.

Зокрема, найгірше підготовлені до початку навчального року заклади дошкільної освіти, які обладнанні укриттями трохи більше за 50%.

Водночас МОН рекомендуватиме закладам вищої освіти повернутися до очної форми навчання.

«Це поки що рекомендація. Звичайно, з дотриманням усіх безпекових умов. Що стосується закладів вищої освіти, то здебільшого архітектура їх будівель дозволяє облаштовувати укриття. Але не завжди ці укриття дозволяють прийняти всіх студентів. І безумовно, ми розуміємо, що ситуація в Харківській, Чернівецькій областях, Житомирській, Волинській, Львівській — вона різна. Тому керівництво закладів вищої освіти буде ухвалювати рішення самостійно», — повідомив керівник Міносвіти.

Як відзначив Оксен Лісовий, 60% закладів вищої освіти обладнанні укриттями, але цього недостатньо, щоб повернутися до очної форми навчання. Саме тому рекомендація надана передусім заради підвищення якості освіти у вишах. Другою проблемою в питанні повернення до очного навчання у ВНЗ є міграція викладачів, повідомив міністр.

«І ми також розуміємо, що це є однією з причин, чому багато закладів сьогодні, навіть маючи можливість обладнати укриття, однаково не готові повертатися до очного навчання», — повідомив він.

Окрім того, міністр освіти та науки акцентував, що освіта є чинником розвитку громад: «Нормальне функціонування школи — це і про повернення громади до повноцінного життя, повноцінного функціонування, і про повернення людей до своїх робочих місць, тобто повернення людей до України в цілому. Тому що багато хто з батьків сьогодні продовжують залишатися за кордоном, бо не можуть в Україні забезпечити нормальне навчання для своїх дітей. І головне — це повернення до нормальної і якісної освіти».

За матеріалами УНІАН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
275

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54196

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
750

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111038

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді