Як керівникам закладів підготувати колектив до кризових ситуацій

У МОН опублікували рекомендації для керівників закладів освіти щодо підготовки колективу до кризової ситуації

Організація роботи педколективу

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

В умовах сьогодення вчителі, викладачі та вихователі часто стикаються з непередбачуваними ситуаціями у роботі: повітряними тривогами, гострими реакціями дітей або ж власним стресовим станом. Саме тому дуже важливо підготувати їх до ефективних дій у таких випадках. 

Для того, щоб підтримати освітян, експерти команди ГО «Підтримай дитину» сформували цінні поради для керівників закладів освіти:

  • Ознайомте колектив з чітким алгоритмом дій у можливих кризових ситуаціях, які прописані у посадових інструкціях. А також упевніться в тому, що всі знають про свою зону відповідальності та межі компетенції.
  • Щоб легко та швидко передавати важливу інформацію, створіть спільні чати для спілкування— окремо для адміністрації, педагогів та батьків. У разі кризової ситуації кожен знатиме, куди можна звертатися.
  • Важливо, щоб ваші колеги були обізнані щодо психологічної підтримки, знали, як надати першу психологічну допомогу, як впливати на колектив під час екстрених ситуацій тощо. Тому спонукайте колег до підвищення кваліфікації у цій сфері. До того ж відповідно до змін Закону «Про повну загальну середню освіту», необхідно обов’язково виділяти 10% від загального підвищення кваліфікації вчителів на опанування компетентностей з психологічної підтримки. Простежте, аби ваші вчителі додержувалися цих рекомендацій.
  • Звертайте увагу на ознаки психологічної травми, втоми та вигорання співробітників. Пам’ятайте, що людина може мати вторинну психологічну травму навіть тоді, якщо безпосередньо не перебувала в зоні бойових дій, а вчителі як фахівці, що постійно працюють з іншими людьми, можуть мати «втому від співчуття» чи емоційне вигорання.
  • Створюйте в колективі атмосферу єднання та взаємопідтримки. У спілкуванні з колегами варто використовувати такі тези: «Ми команда», «Ми завжди на боці одне одного», «Ми з усім упораємося» тощо. Окрім цього, важливо формувати здоровий психологічний клімат у колективі. Можна організовувати спільні заходи та тімбілдінги: ігри, тренінги, екскурсії тощо.
  • Обов’язково подбайте про те, щоб ваші колеги мали час для відпочинку та відновлення. Наголошуйте на важливості дотримання режиму дня, якісного харчування та сну, адже у кризових ситуаціях важливо мати достатній запас сил для екологічного подолання негативних чинників.
  • Надихайте колектив власним прикладом. Транслюйте спокій та впевненість, які ваші колеги будуть переймати та демонструвати дітям.

Дотримання відповідних рекомендацій допоможе організувати злагоджену систему дій в колективі під час виникнення кризових ситуацій. Зокрема, обізнаність і підготовленість сприятиме формуванню почуття безпеки у всіх учасників освітнього процесу. 

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Щорічний звіт директора школи

Звітування можна провести в актовому залі, а можні і онлайн. Дізнайтеся, що врахувати для виступу онлайн, як його побудувати і що допоможе зробити його вдалим. Про що звітує директор і за якою структурою — у статті
46386

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
5017

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді