В Україні розробляють концепцію відбудови зруйнованих шкіл

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Укриття, сучасний дизайн та безбар’єрний простір: в Україні працюють над дитиноцентричною концепцією відбудови зруйнованих типових шкіл

Відбудова зруйнованих шкіл

Стратегії успішної комунікації керівника

Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров, Міністерство освіти та науки, ГО «Mariupol Reborn» спільно з Big City Lab підписали меморандум про створення концепції архітектурної трансформації шкіл. Це дасть змогу запустити пілотний проєкт для п’яти типових шкіл, які реконструюють відповідно до потреб та вимог нових реалій.

«Разом з профільним міністерством ми працюємо над трансформацією сфери освіти в Україні. У межах нової стратегії важливим є питанням простору, у якому навчаються діти, його безпечність та безбар’єрність, наявність укриттів. Ми хочемо показати, як кардинально можуть бути трансформовані радянські приміщення. Як вони із сірих конструкцій, позбавлених розуміння потреб сучасної особистості, перетворюються в центри життя громади. Розроблені 5 типових концепцій, пропілотовані в п’яти областях, — це старт масштабної трансформації закладів освіти по всій країні», — зауважив Михайло Федоров.

Насамперед школярі проводять багато часу в будівлях закладів освіти. Через це важливо, в яких умовах відбувається освітній процес і формування дітей як особистостей. Школи мають позбутися радянського минулого, нефункціональних приміщень та нераціонального використання простору.

Зокрема, умови сучасності потребують більшої уваги щодо доступності та безпечності закладів. Саме тому в межах співпраці за підписаним меморандумом будуть розроблені концепції з урахуванням вимог та потреб нової реальності.

«Майже 3,5 тисяч закладів освіти постраждали внаслідок бомбардувань та обстрілів, з них 335 зруйновано повністю. Російські покидьки цілеспрямовано б’ють по освітній інфраструктурі. Бачив це на власні очі на лінії фронту. Утім, наше завдання — попри все дати дітям найкращий старт і можливості, зокрема завдяки принципу відбудови build back better. Сучасне освітнє середовище, безпечне та безбар’єрне, — один із фокусів нашої уваги», — розповів очільник Міносвіти Оксен Лісовий.

Передусім реалізація проєкту відбудеться в п’яти школах, які відберуть для пілотного етапу. За результатами співпраці і вдалої реалізації пілоту МОН отримає розроблені концепції для подальшої розбудови нової системи архітектури шкіл.

Окрім того, передбачається, що архітектурна трансформація освітніх закладів відображатиме цінності Нової української школи. А також передбачатиме сучасний дизайн, наявність укриттів, створення функціональних просторів для навчання та комунікації дітей тощо.

Розробку концепцій підтримуватиме «Маріуполь Реборн» — проєкт відродження Маріуполя.

«Маріуполь стає містом, яке допомагає всій країні. Починається цей процес з руху в бік новітніх, якісних шкіл. Все, що ми сьогодні як країна, як бізнес, як громадяни робимо для України, визначає майбутнє наших дітей. Тому в нашому фокусі — школи й освіта загалом, зокрема в "Маріуполь Реборн". Після деокупації Маріуполя школи відбудовуватимуть найпершими. Тож "Маріуполь Реборн" вирішив створити 5 концептів трансформації п’яти найтиповіших у місті і країні шкіл — з бездушних радянських на сучасні дитиноцентричні. Для нас дуже цінно, що цей підхід повністю збігається з баченням держави й уряду. Я вірю, що це партнерство держави, бізнесу та міста дасть поштовх великій трансформації шкільних просторів по всій країні», — зауважила Наталя Ємченко, директорка з комунікацій SCM, членкиня Наглядової ради ГО «Маріуполь Реборн».

Одним із виконавців проєкту стане компанія Big City Lab, яка вже має аналогічний досвід. При розробці концепцій враховуватимуть потреби Міносвіти, а також вивчатимуть міжнародний досвід.

«Працюючи над візією “Маріуполь 2040” ми виявили, що 72% всіх шкіл Маріуполя — це 5 архітектурних типів будівель. Вони ж повторюються сотні разів по всій Україні. Відповідно, державі достатньо 5 проєктів трансформації, щоб якісно реконструювати тисячі шкіл. Ми дослідили цю типологію та розробляємо проєкти трансформації, які базуються на принципах безпеки, безбар’єрності, доступності для громади, стійкості, людиноцентричності та багатофункціональності. Цей підхід дозволяє здійснити архітектурні інтервенції так, щоб оновлені школи відповідали потребам НУШ, а головне — самих дітей, вчителів та громади. Це і буде відповідь на питання: «А як відбудувати краще, ніж було?», — акцентувала Вікторія Тітова, директорка Big City Lab.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
48037

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
120

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
160122

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31577

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59645

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді