Які вимоги з безпеки виконати, щоб заклад міг працювати
У 2024 році Державна підсумкова атестація має повернутися в українські школи. Проте все залежить від того, якою буде безпекова ситуація в Україні.
Таку інформацію зазначив заступник очільника освітнього комітету Верховної Ради України Сергій Колебошин.
Як повідомив нардеп, освітній комітет Ради вважає, що Державна підсумкова атестація у школах має повернутися вже у 2024 році.
«Це необхідно і державі, і дітям, адже не мати дороговказів про те, що і як в тебе з освітою, — це ненормальна історія. Однак повернення ДПА залежить від того, якою буде безпекова ситуація в Україні, що буде з окупованими територіями. І останнє вирішує не МОН, а ЗСУ», — прокоментував представник освітнього комітету ВР.
Зокрема він нагадав, що нардепи проголосували у першому читанні за законопроєкт про обов'язковість ДПА на всіх рівнях. Атестація при цьому мала б включати перевірку знань школярів також з історії України та англійської мови.
Нагадаємо, що законопроєкт № 9046 передбачає атестацію учнів з 4 обов'язкових предметів: історії України, української мови, математики та іноземної мови.
«Цей законопроєкт де-факто цементує те, що ДПА буде. Але до другого читання він має бути доопрацьований. Адже, до прикладу, після 4 класу не може бути історії України на ДПА, бо учні її ще не вивчають», — зауважив Сергій Колебошин.
За його словами, освітній комітет Ради зараз спільно з Міносвіти та УЦОЯО напрацьовують дорожню карту того, як відбуватимуться освітні обов'язкові оцінювання у закладах освіти. При цьому зміни точно будуть у 4-му, 9-му та 11-му класах.
Окрім того, нардеп зазначив і про ризики, які може спричинити наявність 4 обов'язкових для складання предметів на ДПА.
«Якщо поставимо фіксовані 4 предмети, наприклад: українську мову, історію України, математику, іноземну мову для складання, то ми де-факто вбиваємо перспективу вибору інших предметів. Зокрема, страждатимуть природничі предмети, які важливі для розвитку економіки держави», — акцентував заступник очільника освітнього комітету ВРУ.
Саме тому освітній комітет дискутує з УЦОЯО щодо подолання цього ризику. Усе задля того, аби у гонитві за важливістю історії та іноземної мови не втратити природничу освіту.
«Ми шукатимемо варіанти. Водночас розуміємо, що перевантажувати дітей не варто. Тому 5 предметів точно не має бути», — наголосив Сергій Колебошин.