У 2024 році ДПА може повернутися в українські заклади освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Раді зробили важливу заяву про повернення ДПА та її реформацію у школах

Повернення ДПА до шкіл України

Які вимоги з безпеки виконати, щоб заклад міг працювати

У 2024 році Державна підсумкова атестація має повернутися в українські школи. Проте все залежить від того, якою буде безпекова ситуація в Україні.

Таку інформацію зазначив заступник очільника освітнього комітету Верховної Ради України Сергій Колебошин.

Як повідомив нардеп, освітній комітет Ради вважає, що Державна підсумкова атестація у школах має повернутися вже у 2024 році.

«Це необхідно і державі, і дітям, адже не мати дороговказів про те, що і як в тебе з освітою, — це ненормальна історія. Однак повернення ДПА залежить від того, якою буде безпекова ситуація в Україні, що буде з окупованими територіями. І останнє вирішує не МОН, а ЗСУ», — прокоментував представник освітнього комітету ВР.

Зокрема він нагадав, що нардепи проголосували у першому читанні за законопроєкт про обов'язковість ДПА на всіх рівнях. Атестація при цьому мала б включати перевірку знань школярів також з історії України та англійської мови.

Нагадаємо, що законопроєкт № 9046 передбачає атестацію учнів з 4 обов'язкових предметів: історії України, української мови, математики та іноземної мови.

«Цей законопроєкт де-факто цементує те, що ДПА буде. Але до другого читання він має бути доопрацьований. Адже, до прикладу, після 4 класу не може бути історії України на ДПА, бо учні її ще не вивчають», — зауважив Сергій Колебошин.

За його словами, освітній комітет Ради зараз спільно з Міносвіти та УЦОЯО напрацьовують дорожню карту того, як відбуватимуться освітні обов'язкові оцінювання у закладах освіти. При цьому зміни точно будуть у 4-му, 9-му та 11-му класах.

Окрім того, нардеп зазначив і про ризики, які може спричинити наявність 4 обов'язкових для складання предметів на ДПА.

«Якщо поставимо фіксовані 4 предмети, наприклад: українську мову, історію України, математику, іноземну мову для складання, то ми де-факто вбиваємо перспективу вибору інших предметів. Зокрема, страждатимуть природничі предмети, які важливі для розвитку економіки держави», — акцентував заступник очільника освітнього комітету ВРУ.

Саме тому освітній комітет дискутує з УЦОЯО щодо подолання цього ризику. Усе задля того, аби у гонитві за важливістю історії та іноземної мови не втратити природничу освіту.

«Ми шукатимемо варіанти. Водночас розуміємо, що перевантажувати дітей не варто. Тому 5 предметів точно не має бути», — наголосив Сергій Колебошин.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110323

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11587

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17676

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді