Дослідження PISA щодо роботи кваліфікованих учителів у «складних» школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У новому дослідженні PISA йдеться про те, чому важливо, щоб у «складних» школах працювали висококваліфіковані вчителі

Робота педагогів у складних школах

Як провести тарифікацію педагогів

Український центр оцінювання якості освіти опублікував ще одну частину дослідження PISA-2015. Цього разу у фокусі випуску — співвідношення кваліфікованість/кількість педагогів на учня для вирівнювання освітніх розривів, спричинених соціально-економічними причинами.

Детальніше ознайомитися з текстом результатів дослідження можна в прикріпленому документі. 

Насамперед результати показали, що у 2015 році більшість країн та економік, які брали участь у PISA, компенсували недоліки освіти в школах з поганими передумовами для навчання за рахунок менших класів та/або нижчого співвідношення кількості учнів/учениць і вчителів/учительок.

Проте більше ніж у третині країн і економік викладацький штат у закладах освіти такого типу був менш кваліфікованими або менш досвідченими, ніж їхні колеги зі шкіл з гарними передумовами для навчання.

Окрім того, невисокі показники в успішності учнівства, які пов’язані із соціально-економічним статусом, були більшими в країнах, де в школах з поганими соціально-економічними умовами працювало менше кваліфікованих і досвідчених учителів, ніж у закладах освіти з гарними умовами.

Більша автономія школи у сфері керування викладацьким складом пов’язана з більш справедливим розподілом вчительства для роботи в школах різного типу.

Однак, додаткове державне фінансування закладів освіти з найбільшою концентрацією учнівства з родин з поганими передумовами для навчання (як в Ірландії), а також пріоритетний доступ до державних освітніх програм, включаючи програми підготовки вчительства, дозволяє залучити до таких шкіл висококваліфікованих педагогів, які справді здатні допомогти учням.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
157

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110511

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11622

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді