Чи може школа заборонити учням використовувати мобільний телефон?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Заклад освіти не має права забороняти учням мати мобільні телефони

Використання мобільних у школі Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Заборонити чи дозволяти використовувати мобільні телефони у закладах освіти — дискусійне питання, яке час від часу порушується не лише в Україні, а й у різних країнах за кордоном.

Таку інформацію на своєму сайті зауважив освітній омбудсмен Сергій Горбачов. 

На думку омбудсмена, з одного боку мобільний телефон в освітніх цілях може урізноманітнити уроки. Він є дуже важливим у разі, коли дитині треба терміново зателефонувати батькам. Однак з іншого боку, телефони відволікають учнів від навчання, сприяють академічній недоброчесності, неправомірній фото- чи відеозйомці.

Законодавством України не забороняється використання мобільних телефонів у закладах освіти. Тому школа не має права забороняти учням мати мобільні.

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Але якщо мобільний пристрій заважає учневі здобувати освіту чи відволікає інших дітей, вчитель має право вимагати, щоб учень відклав телефон.

Щодо міжнародного досвіду в цьому питанні, то у Франції та Швеції законодавство забороняє використання мобільних телефонів у закладах освіти, за винятком деяких умов. Заклади освіти Німеччини, Польщі та Великої Британії можуть самостійно встановлюють правила використання мобільних пристроїв. У Японії у початкових класах дозволили використання мобільних лише за певних умов.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
106

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54080

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
635

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110825

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді