У Міносвіти пропонують ввести премії вчителям за компенсаційні уроки

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Додаткові заняття для надолуження втрачених знань мають гідно оплачуватися

Проведення компенсаційних уроківЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Додаткові компенсаційні заняття, проведення яких може стати допомогою дітям у надолуженні втрачених знань, мають гідно оплачуватися та не мати значних обсягів понаднормової роботи для вчителя.

Така інформація зазначена в інформаційних матеріалах Міністерства освіти та науки до слухань у комітеті ВР з питань освіти, науки та інновацій, що будуть присвячені освітнім втратам учнів і відбудуться 11 травня.

В освітньому відомстві зауважують, що допомогою дітям у надолуженні втрачених знань і навичок може стати планування закладом освіти додаткових компенсаційних занять, програма тьюторства тощо.

«Важливо, що така робота не повинна стати ще одним додатковим неоплачуваним або низько оплачуваним навантаженням для вчителів, які мають отримувати гідну оплату праці та не мати значних обсягів понаднормової роботи. Одним зі способів вирішення цієї проблеми може бути освітня субвенція на години варіативної складової, зокрема на індивідуально-групові заняття, адже не кожна громада може профінансувати такі видатки», — наголошують у Міносвіти.

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Проте у Міністерстві фінансів України вважають передчасним обговорення питання визначення фінансового ресурсу для забезпечення заходів з компенсації освітніх втрат та освітніх розривів.

Як повідомляють у МОН: «Питання визначення обсягу фінансового ресурсу та джерел для забезпечення заходів з компенсації освітніх втрат і освітніх розривів, згідно з позицією Міністерства фінансів, доречно розглядати лише за результатами напрацювання алгоритму проведення відповідних досліджень та формалізації механізму вимірювання освітніх втрат і освітніх розривів». 

Окрім того, в освітньому відомстві акцентують, що в умовах обмежених  часових, матеріальних і людських ресурсів для подолання втрат у навчанні слід застосовувати заходи, які є якомога більш універсальними, автоматизованими та максимально використовувати вже існуючі ресурси, оптимізувати час навчання, застосовувати міжнародні практики тощо.

Наприклад, Департамент освіти та науки виконавчого органу Київської міської адміністрації змінює у травні-червні цього року звичну класно-урочну систему на індивідуалізоване / групове навчання та запроваджує проведення індивідуальних та групових компенсаторних занять.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1035

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5711

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді