Наскільки важливе запам’ятовування для вивчення математики

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

УЦОЯО опублікував результати дослідження PISA щодо системи вивчення методом запам’ятовування

Запам'ятовування під час вивчення математики

Організація дистанційного навчання: як поліпшитиЗапам’ятовування може бути корисним для вирішення простих задач, проте воно малоефективне як єдина стратегія вивчення математики.

Така інформація зазначена в результатах міжнародного дослідження PISA, опубліковані на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

Експерти повідомляють, що метод запам’ятовування може бути корисним або навіть необхідним у деяких ситуаціях:

  • може надати учням достатньо конкретних фактів, над якими можна розміркувати;
  • може зменшити тривожність через зведення математики до набору простих фактів, правил та процедур;
  • може допомогти розвинути швидкість оперування цифрами на початку розвитку дитини, перш ніж дитину попросять розв’язати більш складні проблеми.

Окрім того, було виявлено, щоби мати академічні успіхи, 15-річним потрібно вивчати математику більш рефлексивно, амбіційно та креативно. Це можна досягти способом, який передбачає:

  • дослідження альтернативних способів пошуку рішень;
  • установлення зв’язків;
  • розуміння різних поглядів / перспектив і пошуку сенсу.

«Іншими словами, безперечно, ви можете використовувати свою пам’ять, просто використовуйте її стратегічно», — радять дослідники.

«Результати PISA показують, що в усіх країнах ОЕСР наполегливі учні, учні з позитивним ставленням до розв’язування різних проблем, зокрема й математичних, учні, у яких висока інструментальна мотивація до вивчення математики, зацікавленість математикою, висока самоефективність, Я-концепція та низька тривожність через математику, з меншою вірогідністю використовують стратегії запам’ятовування», — наголосили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4940

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
100197

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22692

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді