УЦОЯО має намір розробити комп’ютерний аналог ЗНО

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

УЦОЯО планує дати поштовх розвитку комп'ютерного тестування вступників до вишів

Комп'ютерний аналог ЗНОГотовність до роботи влітку: експрес-перевірка

Український центр оцінювання якості освіти планує дати поштовх розвитку комп'ютерного тестування вступників до закладів вищої освіти.

Таку інформацію зазначила директорка УЦОЯО Тетяна Вакуленко під час спілкування з абітурієнтами в рамках проєкту DECIDE.

Як вона зауважила, наразі комп’ютерне тестування має більше переваг в оцінюванні в порівнянні зі звичайним ЗНО.

Проте керівниця УЦОЯО підкреслила, що фахівці Центру намагатимуться використати всі переваги та здобутки, які були досягнуті за роки проведення зовнішнього незалежного оцінювання.

За словами Тетяни Вакуленко, після доопрацювання механізму комп'ютерного тестування воно може отримати більший функціонал, ніж традиційне ЗНО.

«Виглядає так, що таке тестування відповідає всім нашим вимогам і навіть більше. Тому що насправді комп'ютерне оцінювання має більше форматів, типів тестових завдань, має більше можливостей щодо відображення візуальних об'єктів тощо», — наголосила очільниця Українського центру оцінювання якості освіти. 

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Окрім того, вона прокоментувала, що Центр ніколи не міг реалізувати кольорові зображення в паперових тестових зошитах з деяких предметів, хоча учасникам тестування так було б значно легше зорієнтуватися в певних завданнях. Натомість в електронному варіанті тесту використати кольорові зображення легше.

«Тобто ми орієнтуємося саме на продовження цієї ідеї, але це не означає, що ми певним чином зменшуємо значення зовнішнього незалежного оцінювання. Ми просто будемо намагатися використати всі ті здобутки, які ми вже мали на ЗНО в цьому новому форматі комп'ютерного тестування. Для цього потрібен час», — акцентувала директорка УЦОЯО.

Зокрема, наразі працівники УЦОЯО не можуть реалізувати всі можливості комп'ютерного тестування через об'єктивні обставини.

«Зрозуміло, що ми би хотіли мати тести повноцінної тривалості. Зараз у нас тригодинний тест з трьох навчальних предметів. Якщо б ми говорили про якісніший інструмент, то цей тест мав би бути ще довшим. Цього ми не можемо собі дозволити не тому, що ми працюємо на комп'ютері, а насамперед тому, що ми орієнтуємося на безпекові ризики», — зазначила Тетяна Вакуленко.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
258

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54175

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
738

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110988

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді