У пріоритеті мають бути знання школярів, а не кількість навчальних предметів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Освітяни мають дбати не про перелік предметів, а про знання й компетентності школярів

Знання учнів під час навчання НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Головним завданням навчання української молоді має бути не кількість «предметів», а знання та компетентності, які здобудуть учні.

Таку тезу підкреслив освітній омбудсмен Сергій Горбачов щодо суспільної дискусії про кількість шкільних предметів, що започаткована міністром освіти і науки.

«Для нас же головним мають бути не «предмети», а які знання та компетентності отримають наші діти в результаті здобуття освіти. А тут варіацій може бути дуже багато — залежно від запитів та потреб саме наших дітей. Ось це ми маємо робити, про це маємо дбати, а не про перелік «предметів», набір яких дуже і дуже відрізняється у різних країнах», — наголосив Сергій Горбачов.

Окрім того, він зауважив, що незважаючи на лідерство за кількістю шкільних «предметів», Україна має неприємні результати якості навчання.

Заяви: як оформлювати та реєструвати

«Україна, на жаль, має одне із сумнівних перших місць за кількістю «предметів». І в той же час маємо доволі посередні, щоб не використовувати більш неприємні визначення результати за якістю освіти: достатньо подивитися результати міжнародного дослідження PISA», — акцентував освітній омбудсмен.

Зокрема, на його думку, спротив зміні змісту освіти викликаний небажанням деяких освітян опановувати нові методики та підходи до освіти.

«Чому такі палкі дискусії — відповідь проста: переформатування змісту освіти буде мати наслідком те, що багатьом в освіті доведеться рішуче оновлювати свої навички та методичні підходи, опановувати нові методики викладання, серйозно перенавчатися. А це не всім до вподоби. Тому і спротив. Але зробити це все одно доведеться, який би спротив оновленню освіти ми не долали», — зазначив Сергій Горбачов.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
64

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110439

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11609

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17718

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді