Челендж щастя для шкіл: чотири тижні турботи про психічне здоров’я та комфорт

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

1 квітня 2021 року відбувся фінал Хеппі челенджу в рамках Всеукраїнської програми «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів», започаткованої Центром «Розвиток КСВ» за підтримки Mondelēz International Foundation.

Якість освіти: готовий словник термінів

Хеппі челендж, що тривав з 22 лютого до 1 квітня 2021 року, був присвячений ментальному здоров'ю школярів і школярок, яке є надзвичайно важливим для їхнього успішного навчання і розвитку їхніх здібностей. Особлива ця тема актуальна під час COVID-19.

Упродовж чотирьох тематичних тижнів 380 шкіл виконували завдання, у яких вони досліджували різні аспекти психологічного благополуччя учнів. Разом із вчительською спільнотою школярі провели 500 занять з арт-терапії і більше 300 інтерактивних уроків про протидію булінгу, зняли більше 200 роликів соціальної реклами, створили більше 200 унікальних просторів щастя у школах, здійснили більш ніж 300 еко-активностей - волонтерили, робили добрі справи для громад (допомагали літнім людям, притулкам тварин, дитячим будинкам), і щодня дбали про своє ментальне здоров'я.

Марина Саприкіна, керівниця Центру «Розвиток КСВ», зазначає: «Школи отримали 12 завдань, згідно з якими щодня організовували різні активності з підтримки ментального здоров’я. Загальна кількість таких заходів для школярів всієї країни становить більше 3 тисяч. Багато шкіл створили простори щастя та центри підтримки як результат Челенджу. Тому впевнена, що ті активності, які школи започаткували, будуть і надалі реалізовуватись».

Учні та вчителі також долучались до прямих ефірів, на яких виступали експертки та зіркові гості і розповідали про медитації як засіб боротьби зі стресом, практику усвідомленості (mindfulness), а також управлінські й освітні рішення, які можна застосувати, щоб створити безпечний і вільний від цькувань простір у навчальному закладі. Зокрема, запрошеними спікерами стали: Максим Девізоров, актор популярного та гостросоціального серіалу «Перші ластівки»; Надія Рогозіна, психологиня, коуч та співзасновниця першого україномовного мобільного застосунку для медитацій Svitlo; Ірина Скорбун, консультантка ЮНЕСКО з питань профілактичної освіти, співавторка методичного посібника для педагогічних працівників «Попередження насильства у закладах освіти»; Вікторія Шум, викладачка практик усвідомленості та співзасновниця консалтингової компанії з розвитку емоційного інтелекту EQLab.

Із усіх зареєстрованих шкіл-учасниць до кінця програми дійшли і, відповідно, зробили всі тижні всіляких челенджів 287 шкіл (76%), а 30 найзавзятіших шкіл стали фіналістами. За підсумками чотирьох челенджів переможцями стали і отримали грант:

1 місце (розмір гранту – 35 000 грн) - Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 у складі: "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей ім. Героя України М. Дзявульського" Хмельницької області.

2 місце (розмір гранту – 20 000 грн) - Комунальний заклад Верхівцевський навчально-виховний комплекс "Заклад загальної середньої освіти №1-заклад дошкільної освіти"Верхівцевської міської ради" Верхньодніпровського району Дніпропетровської області.

3 місце (розмір гранту – 15 000 грн) - Новопразький навчально-виховний комплекс Новопразької селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області.

Приз сільської школи (розмір гранту – 10 000 грн) - ЗОШ І-ІІІ ст. с. Липини Луцького району Волинської області.

Приз глядацьких симпатій (розмір гранту – 10 000 грн) - Смілянська ЗОШ І - ІІІ ступенів № 11 Смілянської міської ради Черкаської області. Представники цієї школи розтопили серця фіналістів своїм душевним відео та завіршованою розповіддю про шлях у проекті.

Виграні гранти школи зможуть використати для закупівлі обладнання для сучасних STEM-лабораторій (STEM: S-science, T-technology, E-engineering, M-mathematics).

Семенюк Анастасія, педагог-організаторка Шепетівського НВК №1, який посів 1 місце у Хеппі челенджі, говорить: «Хеппі челендж згуртував нашу велику ліцейну родину. Він допоміг нам усвідомити цінність моментів, на які ми зазвичай не звертаємо уваги. Він навчив нас бути собою, піклуватись про оточуючих та цінувати час, проведений з родиною. Нашою метою було зробити всіх нас трішки щасливішими. І це нам вдалося!

15 шкіл-фіналістів отримали приз - участь у майстер-класі “Навички усвідомленої комунікації” від Євгенії Білан, консультантки у методі позитивної психотерапії, організаційного коуча, президента МБФ “Життя з надлишком”, який організовує для них партнер Програми Healthy Schools - психотерапевтична онлайн-платформа Mental Code.

Хеппі челендж - це другий із трьох челенджів, до яких школи долучаються у 2020-2021 навчальному році в рамках «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів». У листопаді-грудні минулого 2020 року школи брали участь у першому - Спортивному челенджі: https://cutt.ly/8cDkRK7 Наприкінці квітня стартує третій, останній в цьому році, етап програми Healthy Schools - челендж «Здорове харчування». Учасники зможуть не лише довести, що здорова їжа - це легко, смачно і різноманітно, а і виграти гранти для закупівлі обладнання для сучасних STEM-лабораторій.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3069

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81934

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77464

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53960

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19253

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді