Ефективні методи для дітей для заповнення пропусків у навчанні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Практичні поради для учнів щодо надолуження пропусків у навчанні

Надолуження пропусків у навчанні НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Через війну та окупацію територій багато українських дітей не мали доступу до навчання. Учні пропустили багато уроків з різних причин.

Саме тому експерти світових організацій розповіли важливу інформацію про класи надолуження.

Програма надолуження або catch up classes — це додаткові уроки або заняття з вчителями, призначені для того, щоб допомогти учням, які відстають у навчанні чи хочуть наздогнати шкільну програму. Такі заняття зазвичай проводяться поза звичайними уроками в закладах освіти.

Зокрема, існують різні формати класів надолуження, які можуть проводити вчителі, асистенти вчителів або інші наставники:

  • індивідуальні уроки, 
  • заняття в малих,
  • великих групах.

Метою відповідної програми заповнення освітніх пропусків є допомога учням, які пропустили значну частину навчання. Такі заняття можуть допомогти дітям повернутися до навчання та підвищити свою загальну успішність.

Основні методи та принципи під час надолуження навчання

  1. Програма має відповідати потребам учнів. Адже учасники програми надолуження — це діти, чиє навчання було перерване на якийсь час. Щоб повторно залучити цих учнів і допомогти їм надолужити прогалини, треба, перш за все, звернути увагу на їхній добробут. Важливо щоб на рівні з освітою були задоволені й інші їхні потреби — фізична, соціальна, емоційна.
  2. Навчальне середовище має бути безпечним фізично й емоційно. Для дітей, які пропустили значну частину навчання через бойові дії, дуже важливо перебувати в безпечному освітньому середовищі. Зокрема, варто враховувати психологічну травмованість дітей, розробляючи розклад та програму надолуження навчання.
  3. Навчальна програма для надолуження має бути стислою. У програмах надолуження ключем до того, щоб допомоги учням заповнити навчальні прогалини, є зменшення обсягу охоплюваних знань і навичок. Це вимагає визначення пріоритетів, які знання та навички повинні мати учні, щоб досягти успіху в наступному класі або на наступному рівні освіти.
  4. Час, методи навчання та іспити — адаптовані. Крім ущільнення навчального плану, деякі програми надолуження можуть також адаптувати навчальний час (календар навчального року та розклад занять на день), щоб допомогти учням наздогнати програму. Дистанційне навчання також можна використовувати як доповнення до особистого, щоб допомогти учням подолати освітні втрати. Тобто діти можуть проходити додаткові заняття онлайн.
  5. Програма надолуження має бути учнівсько-орієнтованою. Головне — допомогти дітям швидше опановувати необхідні навички та надолужувати втрачене, а для того важливо орієнтуватись на кожного учня. Адже навіть якщо всі діти не відвідували заклад освіти протягом однакового часу, освітні втрати у них можуть бути нерівномірними.

Окрім того, учні потрібно вчитися самостійно керувати власним навчанням. Особливо ця навичка буде корисною тим, хто змушений вчитися дистанційно.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
156

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11620

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді