Ефективні методи для дітей для заповнення пропусків у навчанні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Практичні поради для учнів щодо надолуження пропусків у навчанні

Надолуження пропусків у навчанні НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Через війну та окупацію територій багато українських дітей не мали доступу до навчання. Учні пропустили багато уроків з різних причин.

Саме тому експерти світових організацій розповіли важливу інформацію про класи надолуження.

Програма надолуження або catch up classes — це додаткові уроки або заняття з вчителями, призначені для того, щоб допомогти учням, які відстають у навчанні чи хочуть наздогнати шкільну програму. Такі заняття зазвичай проводяться поза звичайними уроками в закладах освіти.

Зокрема, існують різні формати класів надолуження, які можуть проводити вчителі, асистенти вчителів або інші наставники:

  • індивідуальні уроки, 
  • заняття в малих,
  • великих групах.

Метою відповідної програми заповнення освітніх пропусків є допомога учням, які пропустили значну частину навчання. Такі заняття можуть допомогти дітям повернутися до навчання та підвищити свою загальну успішність.

Основні методи та принципи під час надолуження навчання

  1. Програма має відповідати потребам учнів. Адже учасники програми надолуження — це діти, чиє навчання було перерване на якийсь час. Щоб повторно залучити цих учнів і допомогти їм надолужити прогалини, треба, перш за все, звернути увагу на їхній добробут. Важливо щоб на рівні з освітою були задоволені й інші їхні потреби — фізична, соціальна, емоційна.
  2. Навчальне середовище має бути безпечним фізично й емоційно. Для дітей, які пропустили значну частину навчання через бойові дії, дуже важливо перебувати в безпечному освітньому середовищі. Зокрема, варто враховувати психологічну травмованість дітей, розробляючи розклад та програму надолуження навчання.
  3. Навчальна програма для надолуження має бути стислою. У програмах надолуження ключем до того, щоб допомоги учням заповнити навчальні прогалини, є зменшення обсягу охоплюваних знань і навичок. Це вимагає визначення пріоритетів, які знання та навички повинні мати учні, щоб досягти успіху в наступному класі або на наступному рівні освіти.
  4. Час, методи навчання та іспити — адаптовані. Крім ущільнення навчального плану, деякі програми надолуження можуть також адаптувати навчальний час (календар навчального року та розклад занять на день), щоб допомогти учням наздогнати програму. Дистанційне навчання також можна використовувати як доповнення до особистого, щоб допомогти учням подолати освітні втрати. Тобто діти можуть проходити додаткові заняття онлайн.
  5. Програма надолуження має бути учнівсько-орієнтованою. Головне — допомогти дітям швидше опановувати необхідні навички та надолужувати втрачене, а для того важливо орієнтуватись на кожного учня. Адже навіть якщо всі діти не відвідували заклад освіти протягом однакового часу, освітні втрати у них можуть бути нерівномірними.

Окрім того, учні потрібно вчитися самостійно керувати власним навчанням. Особливо ця навичка буде корисною тим, хто змушений вчитися дистанційно.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4803

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99895

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22637

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді