Ставлення української молоді до мови та країни

95% школярів Києва пишаються Україною, 76% — вважають, що українська мова має лишатися єдиною державною

Опитування серед молоді щодо мовиЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

У закладах загальної середньої освіти Києва з 23 лютого до 5 березня 2023 року провели опитування щодо української мови та мовного середовища учнівської молоді в повсякденному житті. Участь в опитуванні взяли понад 25 тисяч учнів 8–11 класів.

Таку інформацію зазначають у Департаменті освіти та науки КМДА. 

Збір інформації проводився методом онлайн-анкетування, розміщеного на головній сторінці сайту КНП «Освітня агенція міста Києва». 22% респондентів склали внутрішньо переміщені особи.

Відповідно до результатів опитування, майже всі учні (95%) відчувають гордість за свою країну. Порівняно з попередньою хвилею дослідження цей показник збільшився майже удвічі — на 46%. Частка осіб, які пишаються Україною як державою, є найвищою за весь період проведення досліджень (з 2014 року).

Зокрема, під поняттям «патріотизм» учні передбачають працю на добробут своєї держави (69%), а для майже половини опитаних (49%) спілкування державною мовою є важливою складовою патріотизму.

На думку більшості учнів (76%), українська мова повинна бути єдиною державною в Україні. Опитані вважають українську мову важливою, тому що вона об’єднує українське суспільство (67%).

86% учнів зауважують, що більшість їхнього оточення певною мірою спілкується українською мовою.

«Важливим напрямом, на який потрібно звернути особливу увагу, є використання української мови учнями в повсякденні. Якщо при перегляді фільмів або читанні літератури понад 754 опитуваних… обирають саме україномовний контент, то в спілкуванні з друзями майже 40% практично не використовують рідну мову, а в соцмережах 36% обирають винятково іноземні мови», — наголошують у КМДА.

За цими напрямами суттєвої динаміки, як зазначено у повідомленні, поки що немає.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10135

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді