Ставлення української молоді до мови та країни

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

95% школярів Києва пишаються Україною, 76% — вважають, що українська мова має лишатися єдиною державною

Опитування серед молоді щодо мовиЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

У закладах загальної середньої освіти Києва з 23 лютого до 5 березня 2023 року провели опитування щодо української мови та мовного середовища учнівської молоді в повсякденному житті. Участь в опитуванні взяли понад 25 тисяч учнів 8–11 класів.

Таку інформацію зазначають у Департаменті освіти та науки КМДА. 

Збір інформації проводився методом онлайн-анкетування, розміщеного на головній сторінці сайту КНП «Освітня агенція міста Києва». 22% респондентів склали внутрішньо переміщені особи.

Відповідно до результатів опитування, майже всі учні (95%) відчувають гордість за свою країну. Порівняно з попередньою хвилею дослідження цей показник збільшився майже удвічі — на 46%. Частка осіб, які пишаються Україною як державою, є найвищою за весь період проведення досліджень (з 2014 року).

Зокрема, під поняттям «патріотизм» учні передбачають працю на добробут своєї держави (69%), а для майже половини опитаних (49%) спілкування державною мовою є важливою складовою патріотизму.

На думку більшості учнів (76%), українська мова повинна бути єдиною державною в Україні. Опитані вважають українську мову важливою, тому що вона об’єднує українське суспільство (67%).

86% учнів зауважують, що більшість їхнього оточення певною мірою спілкується українською мовою.

«Важливим напрямом, на який потрібно звернути особливу увагу, є використання української мови учнями в повсякденні. Якщо при перегляді фільмів або читанні літератури понад 754 опитуваних… обирають саме україномовний контент, то в спілкуванні з друзями майже 40% практично не використовують рідну мову, а в соцмережах 36% обирають винятково іноземні мови», — наголошують у КМДА.

За цими напрямами суттєвої динаміки, як зазначено у повідомленні, поки що немає.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
64

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110445

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11609

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17718

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді