Новий професійний стандарт: що врахувати
Оновлена реформа «Нової української школи» передбачає підготовку нового вчителя, тому метою МОН України є сприяння його професійному та особистому зростанню, а також підвищення його соціального статусу.
Таку інформацію повідомив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет під час діалогової платформи «Освіта України 2021: стратегічні цілі в дії», яка відбулась 18 березня 2021 року.
«Складовою реформи «Нова українська школа» є підготовка нового вчителя. Учитель Нової української школи — це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів Нової української школи — умотивований учитель. Це означає, що наша мета — сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус», — наголосив очільник Міносвіти.
Директор київської школи поділилася досвідом, як налагодила співпрацю з батьками і як зробила так, щоб вони приходили в школу не примусово, а за власним бажанням.
За словами міністра освіти, закони «Про освіту» та «Про загальну середню освіту» визначають нові вимоги до підготовки висококваліфікованих вчителів НУШ. З цією метою у більшості педагогічних університетів затверджено механізми імплементації положень, які стосуються вищої освіти та впровадження педагогічних інновацій в освітню діяльність.
Зокрема, новозатверджені закони в сфері освіти надають вчителям свободу дій обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Міністерство освіти також запропонувало нові типові освітні програми, водночас будь-який учитель чи авторська група може доповнювати їх або створювати свої.
Також, щоб вмотивувати вчителів ще й фінансово, запроваджено добровільну сертифікацію, успішне проходження якої надає вчителям 20% надбавку до посадового окладу та звільняє від атестації.
«Вектори, у яких нині відбувається модернізації загальної середньої освіти, визначені концептуальними засадами реформи «Нова українська школа». Поки в цьому полі працюють вчителі початкової школи, але вже через рік до нього увійдуть і педагоги основної школи», — прокоментувала Оксана Онопрієнко, завідувачка відділу початкової освіти ім. О. Савченко Інституту педагогіки НАПН України.
Вона також повідомила, що наразі вчителі опановують інструменти, які передбачено новаціями НУШ, зокрема — для роботи з суб’єктними результатами навчальної діяльності.
«Оскільки сучасна освіта розвивається у парадигмі компетентнісного підходу, необхідно звертати увагу на два виміри результатів навчання: об’єктивні результати, зокрема предметні знання, уміння, навички, досвід виконання способів діяльності, предметні компетентності, та суб’єктні результати — досвід виконання творчої діяльності, загальнонавчальні уміння, ключові компетентності, особистісні якості учнів. Суб’єктні результати навчання є новацією НУШ, тому наразі педагоги вчаться використовувати відповідний інструментарій», — наголосила Оксана Онопрієнко.
Відеозапис діалогової платформи «Освіта України 2021: стратегічні цілі в дії» доступний для перегляду за посиланням.