Допомога дітям раннього віку з особливими потребами в Україні: запровадження системи Раннього втручання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

В Україні створять єдину комплексну міжвідомчу систему Раннього втручання для дітей раннього віку з особливими потребами з метою надання системної підтримки родинам, які виховують дітей з вадами розвитку, запобігання відмовам батьків від дітей з психофізичними порушеннями та потраплянню їх в інтернатні заклади, а також запобігання інвалідизації дитячого населення

МОЗ України визначено координуючим відомством з питань створення, розвитку та функціонування єдиної комплексної міжвідомчої системи Раннього втручання для дітей в Україні. Таке рішення було прийнято за результатами засідання Міжнародної експертної робочої групи з питань розвитку системи послуг Раннього втручання в Україні, що днями відбулася у стінах Міністерства охорони здоров'я України за участю Міністра охорони здоров’я Олександра КВІТАШВІЛІ.

Захід націлений на продовження співпраці у питаннях розвитку системи послуг Раннього втручання в Україні.

Мета:

  • організація допомоги дітям раннього віку з особливими потребами;
  • надання системної підтримки родинам, які виховують дітей з вадами розвитку;
  • запобігання відмовам батьків від дітей з психофізичними порушеннями та потраплянню їх в інтернатні заклади;
  • запобігання інвалідизації дитячого населення.

Учасниками  засідання розглядався проект Плану дій щодо розвитку Раннього втручання в Україні «Раннє втручання — здоров'я нації — майбутнє України», проблеми та перспективи його реалізації, можливості використання міжнародного досвіду, шляхи та механізми взаємодії відомств у впровадженні, функціонуванні та фінансуванні системи послуг Раннього втручання в Україні.

Послуги раннього втручання є надзвичайно поширеними у більшості країн світу.  В Україні у Харківській, Львівській, Одеській та Закарпатській областях із залученням проектів міжнародної технічної допомоги на базі окремих закладів та установ вже впроваджено елементи комплексної послуги раннього втручання. Держава готова виконати пілотні проекти для подальшого поширення раннього втручання на території України.

«Розвиток системи раннього втручання є актуальним у зв’язку з реформуванням системи охорони здоров’я, посиленням первинної ланки надання допомоги, зміни моделі педіатричної допомоги на модель сімейного лікаря та ефективною формою забезпечення доступності комплексних, тривалих у часі послуг дітям раннього віку з порушеннями психофізичного розвитку, а також допомоги родинам, що виховують таких дітей», — зауважив Міністр охорони здоров’я України Олександр КВІТАШВІЛІ.

За розрахунками Європейської Академії Дитячої Інвалідності, в Україні близько 1 млн дітей буде потребувати постійного медико-педагогічного супроводу.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

📝Психолого-педагогічна характеристика дитини дошкільного віку: зразок та вимоги

Психолого-педагогічна характеристика дитини - один із документів, які подають в інклюзивно-ресурсний центр батьки для проведення комплексної оцінки розвитку дитини. Яка роль характеристики та її зміст - читайте у статті. Заодно проаналізуєте зразок характеристики.
12757

Як скласти протокол батьківських зборів у ЗДО

Як скласти протокол батьківських зборів легко та ефективно. Скористайтеся поданою структурою протоколу, яка прийнятна для загальних та групових батьківських зборів.
108027

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
1604

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
129855

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57762

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді