Нові напрями розвитку реформи шкільного харчування на 2023-2027 роки

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Розвиток реформи шкільного харчування в 2023-2027 роках передбачає розвиток кадрів, модернізацію харчоблоків, навчання працівників і промоцію здорового харчування

Реформа шкільного харчування

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

У МОН відбулася нарада «Реформа шкільного харчування: пріоритетні напрямки розвитку в умовах війни та повоєнного відновлення України». Учасники окреслили стратегію реформування шкільного харчування на найближчі п’ять років.

Таку інформацію опублікували на сайті Міністерства освіти та науки. 

Акцентами зустрічі були презентація проєкту стратегії реформування системи харчування в закладах освіти на 2023–2027 роки й розгляд пріоритетних проєктів на цей рік.

Під час обговорення стратегії реформування системи шкільного харчування на 2023–2027 роки було виділено п’ять основних напрямів:

  • розвиток кадрового потенціалу;
  • відновлення та модернізація харчоблоків закладів освіти;
  • фінансова підтримка територіальних громад у забезпеченні харчуванням учнів/вихованців закладів освіти;
  • здорове харчування у закладах освіти (упровадження нових норм та меню);
  • промоція культури здорового харчування під час війни.

Зокрема, на зустрічі було представлено аналіз впливу повномасштабної збройної агресії на систему шкільного харчування. Так, за даними ДНУ «Інститут освітньої аналітики», у 2022–2023 навчальному році працюють 12 926 закладів загальної середньої освіти. З них у 8 726 (67,5%), функціонують харчоблоки.

Найбільші проблеми закладів освіти:

  • застарілість або недостатня кількість обладнання, посуду й меблів;
  • повітряні тривоги та вимкнення електроенергії;
  • брак приміщень і гостра потреба в ремонтних роботах;
  • недостатнє фінансування, зокрема для виконання норм харчування;
  • неможливість організувати харчування в умовах воєнного стану.

Учасники наради реформи шкільного харчування сформували наступні візії на 2027 рік: різноманітне, збалансоване та якісне харчування в закладах освіти; врахування потреб у харчуванні незахищених верств населення (родини учнів, внутрішньо переміщені особи тощо); формування у суспільстві розуміння залежності здоров’я і психологічного стану від якісного харчування.

Окрім того, окреслили чотири мети для стратегічного розвитку:

  1. Замовники мають отримати достатньо фінансового ресурсу для закупівель та здійснювати їх просто й ефективно.
  2. У відновлених і модернізованих харчоблоках закладів освіти мають використовувати новітні технологічні процеси, поліпшувати показники енергоефективності, дотримуватися вимог системи НАССР.
  3. Органи управління освітою в територіальних громадах і заклади освіти мають сформувати достатній штат кваліфікованих працівників, які організують якісне та безпечне харчування й сприятимуть формуванню в учнів здорових харчових звичок.
  4. Українці мають прийти до свідомого вибору здорового харчування.

Нагадаємо, що в 2022 році відбулося навчання тренерів для підвищення кваліфікації кухарів шкільних їдалень. 87 працівників профтехосвіти взяли участь у проєкті щодо підготовки таких тренерів. У результаті було розроблено освітню програму підвищення кваліфікації для тренерів з реформи харчування в закладах освіти. 

Цьогоріч розпочато проєкт «Кулінарні хаби» зі створення трьох осередків для підвищення кваліфікації й розвитку кухарів шкільних їдалень на базі закладів професійної освіти у Полтавській, Тернопільській та Сумській областях; організовують навчання 60 тренерів (майстрів виробничого навчання) для проведення курсів підвищення кваліфікації кухарів шкільних їдалень у пілотних регіонах; розробляють комплекс навчальних і методичних матеріалів для працівників харчоблоків.

Зокрема, планується масштабування кулінарних хабів Україні, навчання понад 500 тренерів (майстрів виробничого навчання), оновлення комплексу навчальних і методичних матеріалів для працівників харчоблоків, педагогічних працівників за професією «кухар», «кухар шкільного харчування».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47924

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
120

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159924

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31573

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59612

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді