В освітньому комітеті ВР розповіли до чого може призвести зміна моделі НМТ-2023

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Голова освітнього комітету ВР пропонує цього року вже не змінювати модель НМТ

Четвертий предмет у НМТ-2023 Оновлена посадова інструкція вчителя початкових класів

Включення четвертого предмета до НМТ через запровадження обов'язкового тесту з історії України призведе до необхідності або скорочувати кількість завдань мультипредметного тесту, або збільшувати тривалість тестування до 4 годин.

Таку інформацію зазначив голова комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак під час інтерв’ю для ЗМІ.

Як він повідомив щодо можливості додати один обов'язковий предмет до моделі НМТ, залишивши ще один на вибір, то в такому випадку повториться проблема, яка була минулого року, коли в тестах було менше складних завдань. Це знову не дасть змоги відібрати більш підготовлених випускників.

«Це мене турбує, бо знову буде проблема з 10 тис. двохсотбальниками, яких важко між собою відрізнити. І почнеться історія з мотиваційними листами всередині університетів. А мотиваційний лист у хороших університетах — це хороша історія, а в не дуже доброчесних університетах — це повернення до корупції», — зауважив керівник освітнього комітету ВР.

Зокрема, він повідомив, що майбутні студенти вже почали готуватися до НМТ за раніше оголошеним механізмом.

«Тому я пропонував би цього року вже нічого не змінювати. При тому, що ви не уявляєте, як я розумію важливість історії України для свідомості дітей, які виходять зі школи. Я не проти зробити її третім обов'язковим предметом, але робити з трьох годин тестування чотири години — мені шкода абітурієнтів, це важко», — акцентував Сергій Бабак.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47921

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
120

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159920

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31571

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59611

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді