Як говорити з дітьми про безпеку в інтернеті

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Експерти освітнього проєкту #stop_секстинг поділилися рекомендаціями для дорослих щодо розмови з дітьми про безпеку онлайн

Безпека дітей в онлайн середовищі НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨


До Міжнародного дня безпечного інтернету експерти освітнього проєкту #stop_секстинг оприлюднили результати дослідження щодо часу, проведеного дітьми онлайн, а також підготували поради, як убезпечити їх від надмірного перебування у мережі.

Згідно з результатами дослідження проєкту, учні 6–8 класів (діти віком 11–14 років) проводять в інтернеті 3 та більше годин на день. 

Серед найчастіших ризиків, з якими стикаються діти: неприємні або образливі повідомлення, запитання про місце проживання, пропозиція дружби від незнайомця, прохання відкрити невідоме посилання або надіслати фото чи відео.

Рекомендації освітянам і батькам щодо побудови розмови з дітьми про онлайн-безпеку:

  1. Розмова не має бути незручною або схожою на лекцію. Найкраще провести бесіду за вечерею, під час подорожі або в розмові перед сном. Дорослим рекомендують дати час дитині, аби сформулювати думки; виявити залученість, ставлячи відкриті запитання, щоб спонукати до більш змістовних відповідей; говорити привітно. Це допоможе дитині комфортно спілкуватися про своє повсякденне онлайн-життя.
  2. Готуючись до розмови, варто ознайомитися з додатками та платформами, які використовують діти, а також із поширеними проблемами безпеки в інтернеті.
  3. Про складні речі варто говорити простими словами. Іноді як батьки, так і діти можуть уникати складніших тем, як-от: порнографія, секстинг, онлайн-стосунки тощо. Однак такі розмови так само важливі, як і розмови про надмірний екранний час та кібербулінг. Вони відіграють ключову роль у тому, щоб допомогти дітям розпізнати ризик і шкоду в інтернеті.
  4. Деякий контент може спричинити у молодих людей відчуття депресії, тривоги або невпевненості. Алгоритми, які пропагують самоушкодження, фейкові новини чи інший шкідливий вміст, можуть впливати на те, як діти думають і відчувають навколишній світ. Важливо, щоб вони розуміли, куди звертатися, якщо їм потрібна підтримка, наприклад, дитина може поговорити з дорослим, якому довіряє, або зателефонувати на гарячу лінію 1545 (далі обрати 3).
  5. Намагайтеся завжди підтримувати з дітьми довірливі стосунки. Тоді дитина просто і відкрито буде ділитися з дорослими інформацією про улюблених блогерів та ютуб-канали, а також поінформує у разі, якщо незнайомець буде вимагати будь-що, звернеться за порадою щодо налаштування конфіденційності тощо.
Заяви: як оформлювати та реєструвати

Окрім того, якщо дитина потрапила у неприємну ситуацію в онлайн середовищі, то по допомогу можна звернутися за наступними каналами:

  • Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в інтернеті 15-45. Звернутися на лінію можна анонімно, цілодобово та безкоштовно.
  • Психологічна лінія підтримки #stop_секстинг. За безкоштовними та конфіденційними консультаціями можуть звернутися діти та дорослі.
  • Портал повідомлень про небажаний контент IWF. На порталі можна повідомити про матеріали, що зображують сексуальне насильство над дітьми. Ці повідомлення допомагають захистити дітей та не допустити подальшої сексуальної експлуатації. 
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5623

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77807

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3929

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82060

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді