Як говорити з дітьми про безпеку в інтернеті

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Експерти освітнього проєкту #stop_секстинг поділилися рекомендаціями для дорослих щодо розмови з дітьми про безпеку онлайн

Безпека дітей в онлайн середовищі НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨


До Міжнародного дня безпечного інтернету експерти освітнього проєкту #stop_секстинг оприлюднили результати дослідження щодо часу, проведеного дітьми онлайн, а також підготували поради, як убезпечити їх від надмірного перебування у мережі.

Згідно з результатами дослідження проєкту, учні 6–8 класів (діти віком 11–14 років) проводять в інтернеті 3 та більше годин на день. 

Серед найчастіших ризиків, з якими стикаються діти: неприємні або образливі повідомлення, запитання про місце проживання, пропозиція дружби від незнайомця, прохання відкрити невідоме посилання або надіслати фото чи відео.

Рекомендації освітянам і батькам щодо побудови розмови з дітьми про онлайн-безпеку:

  1. Розмова не має бути незручною або схожою на лекцію. Найкраще провести бесіду за вечерею, під час подорожі або в розмові перед сном. Дорослим рекомендують дати час дитині, аби сформулювати думки; виявити залученість, ставлячи відкриті запитання, щоб спонукати до більш змістовних відповідей; говорити привітно. Це допоможе дитині комфортно спілкуватися про своє повсякденне онлайн-життя.
  2. Готуючись до розмови, варто ознайомитися з додатками та платформами, які використовують діти, а також із поширеними проблемами безпеки в інтернеті.
  3. Про складні речі варто говорити простими словами. Іноді як батьки, так і діти можуть уникати складніших тем, як-от: порнографія, секстинг, онлайн-стосунки тощо. Однак такі розмови так само важливі, як і розмови про надмірний екранний час та кібербулінг. Вони відіграють ключову роль у тому, щоб допомогти дітям розпізнати ризик і шкоду в інтернеті.
  4. Деякий контент може спричинити у молодих людей відчуття депресії, тривоги або невпевненості. Алгоритми, які пропагують самоушкодження, фейкові новини чи інший шкідливий вміст, можуть впливати на те, як діти думають і відчувають навколишній світ. Важливо, щоб вони розуміли, куди звертатися, якщо їм потрібна підтримка, наприклад, дитина може поговорити з дорослим, якому довіряє, або зателефонувати на гарячу лінію 1545 (далі обрати 3).
  5. Намагайтеся завжди підтримувати з дітьми довірливі стосунки. Тоді дитина просто і відкрито буде ділитися з дорослими інформацією про улюблених блогерів та ютуб-канали, а також поінформує у разі, якщо незнайомець буде вимагати будь-що, звернеться за порадою щодо налаштування конфіденційності тощо.
Заяви: як оформлювати та реєструвати

Окрім того, якщо дитина потрапила у неприємну ситуацію в онлайн середовищі, то по допомогу можна звернутися за наступними каналами:

  • Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в інтернеті 15-45. Звернутися на лінію можна анонімно, цілодобово та безкоштовно.
  • Психологічна лінія підтримки #stop_секстинг. За безкоштовними та конфіденційними консультаціями можуть звернутися діти та дорослі.
  • Портал повідомлень про небажаний контент IWF. На порталі можна повідомити про матеріали, що зображують сексуальне насильство над дітьми. Ці повідомлення допомагають захистити дітей та не допустити подальшої сексуальної експлуатації. 
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
212

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54130

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
696

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110909

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді