МОЗ: поради як ввічливо допомагати людям з інвалідністю

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОЗ опублікували роз’яснення щодо того, як ввічливо запропонувати допомогу людині з інвалідністю

Допомога людині з інвалідністюЯк підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

На основі «Довідника безбар’єрності» Міністерство охорони здоров’я підготувало матеріал про те, як коректно, без ризику образити запропонувати допомогу людині з інвалідністю.

Відповідний матеріал опублікували на сайті відомства. 

Найперше перед пропозицією з допомогою, варто упевнитися, що людина насправді цього потребує в конкретній ситуації та за певних обставин.

У разі необхідності допомоги, не потрібно одразу кидатися і «завдавати добро». Спочатку варто спитати, чи допомога справді необхідна.

Під час пропозиції допомоги людині з порушеннями слуху, слід показати жестами, що хотіли би зробити, потім подивіться на людину, щоб отримати схвалення.

Важливо розуміти, що людина може відмовитися від пропозиції. Це варто сприйняти з усмішкою та повернутися до своїх справ.

Якщо відповідь ствердна, людина підкаже, що для неї можна зробити.

Зокрема, бувають ситуації, коли людина погоджується, але не говорить, чим саме допомогти, – у таких випадках потрібно пояснити свої дії, перш ніж щось робити, наприклад:

  • Я стану ліворуч від вас і переведу на інший бік вулиці. Чи хочете ви, щоби я взяв/взяла вас під руку?
  • З якого боку мені краще йти, щоби ми могли чути одне одного? 
  • Чи хочете ви, щоби я потримав/потримала вам двері?

Уточнювальні запитання перед діями дозволяють людині прийняти пропозицію або підказати, як скоригувати допомогу.

Окрім того, перепитування демонструє, що той, хто пропонує поміч, цінує особистий простір іншої людини і не порушує його без дозволу.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
263964

Індивідуальна програма розвитку учня школи

Для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються у вашому закладі освіти, потрібно розробити індивідуальну програму розвитку. Хто розробляє цей документ, на основі якої інформації та які частини він має містити - розбираємо в статті
103504

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
79110

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді