Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад
На основі «Довідника безбар’єрності» Міністерство охорони здоров’я підготувало матеріал про те, як коректно, без ризику образити запропонувати допомогу людині з інвалідністю.
Відповідний матеріал опублікували на сайті відомства.
Найперше перед пропозицією з допомогою, варто упевнитися, що людина насправді цього потребує в конкретній ситуації та за певних обставин.
У разі необхідності допомоги, не потрібно одразу кидатися і «завдавати добро». Спочатку варто спитати, чи допомога справді необхідна.
Під час пропозиції допомоги людині з порушеннями слуху, слід показати жестами, що хотіли би зробити, потім подивіться на людину, щоб отримати схвалення.
Важливо розуміти, що людина може відмовитися від пропозиції. Це варто сприйняти з усмішкою та повернутися до своїх справ.
Якщо відповідь ствердна, людина підкаже, що для неї можна зробити.
Зокрема, бувають ситуації, коли людина погоджується, але не говорить, чим саме допомогти, – у таких випадках потрібно пояснити свої дії, перш ніж щось робити, наприклад:
- Я стану ліворуч від вас і переведу на інший бік вулиці. Чи хочете ви, щоби я взяв/взяла вас під руку?
- З якого боку мені краще йти, щоби ми могли чути одне одного?
- Чи хочете ви, щоби я потримав/потримала вам двері?
Уточнювальні запитання перед діями дозволяють людині прийняти пропозицію або підказати, як скоригувати допомогу.
Окрім того, перепитування демонструє, що той, хто пропонує поміч, цінує особистий простір іншої людини і не порушує його без дозволу.