МОЗ: поради як ввічливо допомагати людям з інвалідністю

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОЗ опублікували роз’яснення щодо того, як ввічливо запропонувати допомогу людині з інвалідністю

Допомога людині з інвалідністюЯк підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

На основі «Довідника безбар’єрності» Міністерство охорони здоров’я підготувало матеріал про те, як коректно, без ризику образити запропонувати допомогу людині з інвалідністю.

Відповідний матеріал опублікували на сайті відомства. 

Найперше перед пропозицією з допомогою, варто упевнитися, що людина насправді цього потребує в конкретній ситуації та за певних обставин.

У разі необхідності допомоги, не потрібно одразу кидатися і «завдавати добро». Спочатку варто спитати, чи допомога справді необхідна.

Під час пропозиції допомоги людині з порушеннями слуху, слід показати жестами, що хотіли би зробити, потім подивіться на людину, щоб отримати схвалення.

Важливо розуміти, що людина може відмовитися від пропозиції. Це варто сприйняти з усмішкою та повернутися до своїх справ.

Якщо відповідь ствердна, людина підкаже, що для неї можна зробити.

Зокрема, бувають ситуації, коли людина погоджується, але не говорить, чим саме допомогти, – у таких випадках потрібно пояснити свої дії, перш ніж щось робити, наприклад:

  • Я стану ліворуч від вас і переведу на інший бік вулиці. Чи хочете ви, щоби я взяв/взяла вас під руку?
  • З якого боку мені краще йти, щоби ми могли чути одне одного? 
  • Чи хочете ви, щоби я потримав/потримала вам двері?

Уточнювальні запитання перед діями дозволяють людині прийняти пропозицію або підказати, як скоригувати допомогу.

Окрім того, перепитування демонструє, що той, хто пропонує поміч, цінує особистий простір іншої людини і не порушує його без дозволу.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273388

Як фіксувати динаміку розвитку дитини з ООП в журналі спостережень

Одна з основних функцій асистента вчителя – спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами. Результати спостережень він фіксує у відповідному журналі чи щоденнику. З’ясуємо, у якій формі його ліпше вести, що зазначати, аби записи допомогли команді супроводу розробити або за потреби скоригувати індивідуальну програму розвитку дитини
927

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9735

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді