Як допомогти дитині ВПО адаптуватися в новій школі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Як оформити дитину до нового закладу освіти та допомогти їй пережити адаптацію

Процес адаптації дитини ВПОЯк підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

Перед дорослими та дітьми ВПО постають щоденні виклики, які стосуються пристосування до нових умов життя. Як влаштувати дитину в заклад освіти, допомогти освоїтися, запобігти цькуванню в новому колективі — питання, які зараз надзвичайно актуальні.

Юридична складова адаптації

Згідно із законом «Про освіту», батьки можуть обирати заклад, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти.

Зауважимо, що дитина ВПО має право навчатися в будь-якому закладі освіти за новим місцем проживання. Таким чином, відповідно до закону «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», органи місцевого самоврядування мають забезпечити влаштування дітей у дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади.

Для того, щоб оформити дитину до закладу освіти, її батьки чи опікуни мають бути зареєстровані як ВПО. Вони мають подати заяву в будь-якому зручному форматі (особисто, факсом, електронною поштою).

Документи, які потрібні для оформлення в заклад освіти:

  • копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (потрібно також мати оригінал документа);
  • оригінал або копія медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду».

Якщо свідоцтво про народження відсутнє, то керівник закладу освіти зобов’язаний невідкладно поінформувати орган опіки та піклування за місцем проживання дитини чи розташування закладу освіти. Це має посприяти якнайшвидшому оформленню документа.

Серед поширених труднощів під час оформлення: загублені документи (про освіту, особисті результати навчання), або вік дитини не збігається з роком навчання (наприклад, вона пройшла програму екстерном, а підтвердження немає).

У такому разі законний представник дитини за наявності документів, що посвідчують особу, може надіслати заяву державному інформаційному підприємству «Інфоресурс», щоб отримати необхідні документи про освіту. Проте потрібно враховувати, що отримання результатів за такого алгоритму дій — тривалий процес.

Психологічна складова адаптації

У такий період дитині важко адаптуватися до нового середовища — і, щоб цей процес відбувся легше, дуже важлива допомога та підтримка батьків. Варто проводити більше часу разом — спілкуватися, ділитися власними думками.

Полегшити процес адаптації допоможе очне навчання, адже так можна швидше знайти нових друзів. Однак, якщо такої змоги немає у зв’язку з відсутністю в школі укриття, можна домовитися з батьками нових однокласників про спільні прогулянки, познайомити дітей особисто.

Важливо стежити, щоб діти адекватно сприйняли новачка, щоб вчасно запобігти можливому булінгу.

«Основне завдання батьків — навчити дитину розуміти й відстоювати власні кордони та не переходити межі кордонів інших. Діти не повинні боятися казати про те, що їм неприємно, та мають звернутися по допомогу до дорослих, якщо цькування не припиняються. У цьому разі батькам треба обговорити проблему з класним керівником і шкільним психологом, а вони вже мусять поспілкуватися з батьками кривдників»,– акцентують фахівці благодійного фонду «СОС Дитячі Містечка».

Окрім того, батьки мають привчити дитину не терпіти неприємні слова на свою адресу та відразу розповідати про образи дорослим — також і про ті випадки, які трапляються не офлайн, а в інтернеті.

Фахівці рекомендують звертати увагу на будь-яку зміну поведінки дитини:

  • втрату апетиту,
  • відсутність настрою,
  • апатію до навчання,
  • захворювання, пов’язані з психосоматикою (підвищується температура, коли час йти до школи, при тому, шо фізично дитина здорова).
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
152

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11619

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17728

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді