Організація безпечного освітнього процесу онлайн

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Результати міжнародної конференції щодо організації безпечного освітнього процесу в дистанційній формі

Організовуємо дистанційне навчання за новим положенням

У період, коли навчальний процес відбувається онлайн та задля підвищення рівня цифрової обізнаності та створення безпечних умов для українців у кіберпросторі відбулася міжнародна конференція за підсумками роботи минулого року «Безпечний онлайн 2020: Сучасні виклики» 19-20 січня 2021 року.

Конференція відбулася за спільною організацією Міністерства цифрової трансформації України та Міністерства внутрішніх справ за підтримки Консультативної місії Європейського Союзу та Міжнародного союзу електрозв'язку. Участь у конференції взяли понад 35 спікерів із різних країн.

«Як показують дослідження, за період карантину на 80% зросла кількість часу, протягом якого діти перебувають у цифровому середовищі – не тільки під час навчання, а й поза ним. 85% батьків зазначають, що не знають, що робити з такими проблемами, як створення безпечних умов у цифровому середовищі для дитини та до кого звертатися в разі виявлення загроз у цифровому середовищі. Тому важливо формувати цифрову компетентність дітей, батьків та педагогів», – наголосила державна експертка МОН України Оксана Савицька під час однієї з панельних дискусій з теми кібербулінгу.

Оксана Савицька наголосила щодо важливості організації безпечного освітнього процесу в кіберпросторі. Це здебільшого план дій педагогів під час уроків, якщо трапляється кібератака або використання некоректного цифрового контенту, та перелік вебресурсів, які відповідають вимогам безпеки даних.

Під час конференції було виявлено, що найкращий спосіб захистити всіх учасників освітнього процесу в мережі під час навчання – це комунікація між батьками, вчителями та управлінцями щодо можливих ризиків та способів їх упередження.

Запис відеоконференція, яка відбувалася 2 дня та складалася з лекцій та панельних дискусій можна безкоштовно переглянути на YouTube-каналі Мінцифри.

Нагадаємо, що керівник закладу освіти в разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу невідкладно повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України (наказ МОН від 28.12.2019 року № 1646).

За даними Національної поліції України, протягом 2020 року працівниками правоохоронних структур складено 242, а в 2019 році – 344 адміністративні протоколи за скоєння булінгу.

У випадку, коли дитина вчинила цькування, її реєструють на профілактичний облік підрозділами ювенальної превенції Національної поліції України (Наказ МВС України). Підставами для взяття дитини на профілактичний облік, зокрема, є:

  • вирок (постанова) суду, що набув(ла) чинності, про застосування до дитини покарання, не пов'язаного з позбавленням волі;
  • копія постанови суду щодо притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення дитини чи батьків або осіб, які їх замінюють.

Згідно з інформацією Національної поліції України, на відповідному обліку перебуває 15 дітей (7 з них молодше 14 років).

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
186

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54105

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
660

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110878

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді