Організація безпечного освітнього процесу онлайн

Результати міжнародної конференції щодо організації безпечного освітнього процесу в дистанційній формі

Організовуємо дистанційне навчання за новим положенням

У період, коли навчальний процес відбувається онлайн та задля підвищення рівня цифрової обізнаності та створення безпечних умов для українців у кіберпросторі відбулася міжнародна конференція за підсумками роботи минулого року «Безпечний онлайн 2020: Сучасні виклики» 19-20 січня 2021 року.

Конференція відбулася за спільною організацією Міністерства цифрової трансформації України та Міністерства внутрішніх справ за підтримки Консультативної місії Європейського Союзу та Міжнародного союзу електрозв'язку. Участь у конференції взяли понад 35 спікерів із різних країн.

«Як показують дослідження, за період карантину на 80% зросла кількість часу, протягом якого діти перебувають у цифровому середовищі – не тільки під час навчання, а й поза ним. 85% батьків зазначають, що не знають, що робити з такими проблемами, як створення безпечних умов у цифровому середовищі для дитини та до кого звертатися в разі виявлення загроз у цифровому середовищі. Тому важливо формувати цифрову компетентність дітей, батьків та педагогів», – наголосила державна експертка МОН України Оксана Савицька під час однієї з панельних дискусій з теми кібербулінгу.

Оксана Савицька наголосила щодо важливості організації безпечного освітнього процесу в кіберпросторі. Це здебільшого план дій педагогів під час уроків, якщо трапляється кібератака або використання некоректного цифрового контенту, та перелік вебресурсів, які відповідають вимогам безпеки даних.

Під час конференції було виявлено, що найкращий спосіб захистити всіх учасників освітнього процесу в мережі під час навчання – це комунікація між батьками, вчителями та управлінцями щодо можливих ризиків та способів їх упередження.

Запис відеоконференція, яка відбувалася 2 дня та складалася з лекцій та панельних дискусій можна безкоштовно переглянути на YouTube-каналі Мінцифри.

Нагадаємо, що керівник закладу освіти в разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу невідкладно повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України (наказ МОН від 28.12.2019 року № 1646).

За даними Національної поліції України, протягом 2020 року працівниками правоохоронних структур складено 242, а в 2019 році – 344 адміністративні протоколи за скоєння булінгу.

У випадку, коли дитина вчинила цькування, її реєструють на профілактичний облік підрозділами ювенальної превенції Національної поліції України (Наказ МВС України). Підставами для взяття дитини на профілактичний облік, зокрема, є:

  • вирок (постанова) суду, що набув(ла) чинності, про застосування до дитини покарання, не пов'язаного з позбавленням волі;
  • копія постанови суду щодо притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення дитини чи батьків або осіб, які їх замінюють.

Згідно з інформацією Національної поліції України, на відповідному обліку перебуває 15 дітей (7 з них молодше 14 років).

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
5015

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді