Формування кошторису має бути під наглядом батьків і вчителів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У НАЗК дійшли висновків, що батьки та вчителі мають брати участь у формуванні кошторису школи

Формування кошторису закладу освіти

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

Національне агентство із запобігання корупції пропонує залучати батьків і вчителів до розроблення кошторису закладів освіти. Це дозволить сформувати в батьків розуміння фінансування й витрат навчальних закладів і збільшить прозорість системи загалом. 

Таку інформацію зазначено у звіті НАЗК у співпраці із Програмою «U-LEAD з Європою».

Насамперед, експерти НАЗК визначили кілька основних проблем, які призводять до отримання «хабарів» адміністрацією:

  • регулярний добровільно-примусовий збір коштів з батьків,
  • непрозорість фінансування та витрат закладу освіти,
  • необізнаність батьків із її реальними потребами.

Як зауважила експертка Уляна Гротовицька, українські батьки «банально не обізнані з законодавством, що є вимога щодо добровільності та анонімності внесків. Вони не знають, як саме вони можуть перевірити наявність фінансування своєї школи і запити на це фінансування. Також їм важко розібратися у джерелах фінансування та обсягах».

Зокрема, вона акцентувала на необхідності інформаційно-просвітницької кампанії для батьків на цю тему.

Допоможе підвищити обізнаність батьків і публікування інформації щодо потреб закладу освіти на його офіційному сайті.

Також інструментом збільшення фінансової прозорості є запровадження колегіальності у фінансовому плануванні: кошторис варто спільно розробляти адміністрації, вчителям і батькам.

За словами керівника відділу багаторівневого управління Програми «U-LEAD з Європою» Сорена Гербста, робота в цьому напряму сприятиме знищенню корупційних схем в освіті, а отже, подальшому руху України до євроінтеграції.

Окрім того, здійснене дослідження допоможе вирішити проблемні питання щодо корупції в галузі та сприятиме подальшому руху України до європейської інтеграції.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
185

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110577

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11634

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17754

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді