Результати дослідження навчального процесу в закладах освіти України

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У ДСЯО провели моніторинг щодо організації освітнього процесу, безпеки учасників та їхнього задоволення

Моніторинг освітнього процесу

Стратегії успішної комунікації керівника

У вересні 2022 року Державна служба якості освіти України досліджувала питання організації початку 2022/2023 навчального року в закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.

Результати відповідного дослідження вже можна знайти на сайті установи. 

Безпека учасників освітнього процесу

Більшість закладів освіти (60%) мають споруди цивільного захисту. 13 % використовують захисні споруди інших суб’єктів господарювання. Однак у 31 % укриття відсутні.

Найбільш забезпечені укриттями заклади освіти Івано-Франківської, Чернівецької, Львівської областей та Києва.

Щодо різноманітності укриттів, то у закладах освіти переважають найпростіші (65 %), захисні споруди цивільного захисту складають 17 %, сховища в спорудах подвійного призначення — 13 %.

У більшості укриттів у дитячих садочках (95 %) облаштовано ігрові осередки: куточки творчості, читання тощо. Можливість проводити уроки в укриттях мають усі охоплені дослідженням заклади загальної середньої освіти Житомирської, Кіровоградської, Рівненської областей. Більш ніж у половини шкіл (56 %) немає можливості проводити уроки в укриттях.

Однією з актуальних проблем залишається питання доступу до інтернету в укриттях. Під час анкетування 58 % учителів підтвердили наявність в укриттях доступу до інтернету, 28 % заперечили, а 14 % не поінформовані.

Організація освітнього процесу

У територіальних громадах, де проводилося вивчення, за очною формою освітній процес організовано у 37 % закладів освіти (1 713), дистанційною — у 33 % (1 422), змішане навчання запроваджено у 26 % (1 193).

Значна кількість закладів Івано-Франківської (83 %), Закарпатської (81 %) та Львівської (69 %) областей організували освітній процес за очною формою; Запорізької (100 %), Харківської (99 %), Дніпропетровської (83 %), Миколаївської (69 %) та Одеської (67 %) — дистанційно.

Окрім того, 93 % батьків учнів зауважили, що їхні діти забезпечені необхідним обладнанням для дистанційного навчання та доступом до інтернету. Також ствердно на це запитання відповіли 88 % учителів.

У 76 % ЗЗСО, охоплених вивченням, використовується єдина освітня платформа, що забезпечує доступ до навчання всіх учасників. Переважає використання Google Classroom (73 %), Google Workspace for Education (16 %), інших інструментів або власних платформ (40 %).

86 % педагогічних працівників / тренерів-викладачів позашкільної освіти забезпечені необхідним обладнанням та доступом до інтернету для дистанційки, тоді як керівники закладів вважають, що необхідним обладнанням забезпечені 67 % педагогів, а частково забезпечені — 31 %.

Задоволеність організацією освітнього процесу

Серед респондентів налаштованість на роботу в нинішніх умовах виявили 64% вихователів. Про високий рівень налаштованості зазначають здебільшого педагоги закладів дошкільної освіти, де освітній процес організовано очно (72 %).

Високий рівень налаштованості до роботи підтверджують 40 % учителів ЗЗСО. Високу мотивацію дітей до навчання засвідчили 35 % батьків, на достатній рівень готовності вказали 34 %, але майже 7 % батьків — на низький.

Зокрема, у сфері позашкільної освіти спостерігається низький рівень задоволеності організацією освітнього процесу. Лише 20 % педагогічних працівників позашкілля задоволені організацією освітнього / навчально-тренувального процесу, а 29 % високо оцінили різноманіття гуртків, секцій, дисциплін тощо.

Відповідно до аналізу результатів опитування, Державна служба якості освіти надала рекомендації закладам освіти та їхнім засновникам щодо поліпшення освітньої й управлінської діяльності.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
166

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110530

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11626

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17735

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді