Рекомендації від МОН щодо виховного процесу в новому навчальному році

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН надало педагогам рекомендації щодо організації виховного процесу в новому навчальному році

Організація виховного процесуЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Міністерство освіти та науки напередодні початку навчального року надало традиційні рекомендації для вчителів щодо організації виховного процесу в 2022/23 році.

Відповідні рекомендації містять інформацію щодо:

  • національно-патріотичного виховання,
  • протидії булінгу,
  • запобігання домашньому насильству, протидії торгівлі людьми,
  • профілактики шкідливих звичок та девіантної поведінки,
  • сприяння розвитку учнівського самоврядування,
  • сімейного виховання у нових реаліях воєнного стану.

Окрім того, у документі надані рекомендації щодо психологічної підтримки учасників освітнього процесу під час війни, зокрема поданий перелік курсів, проєктів, каналів, порад професійних психологів.

В освітньому відомстві зауважують, що війна впливає на психічне здоров’я кожного громадянина України, тому одним із головних завдань закладу освіти наразі є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

«У жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами стоїть важливе завдання — об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури», — інформується в рекомендаціях.

Зокрема, у Міносвіти наголошують, що успішність виховання, у тому числі й національно-патріотичного, значно підвищиться, якщо усі навчаться протидіяти маніпулятивним впливам.

«Кількість повідомлень, яку ми «перетравлюємо», незрівнянна ні з чим та зростає щодня. Наше завдання — критично сприймати будь-яку інформацію, що надходить. Пам’ятати, що ми є суб’єктами нашого життя, а не об’єктами впливів зовні. І здатні усвідомлено приймати рішення. Більше того — маємо навчати цього наших дітей. У часи невизначеності, відсутності усталених рішень, які всі ми зараз переживаємо, особливого значення для виживання людини, суспільства, держави набуває критичне мислення», — акцентують у МОН.

Для ефективного використання в практичній діяльності педагогам надані корисні посилання, у тому числі на банк педагогічних технологій, матеріали МОН, вебінари, анімаційні ролики тощо.

Зміст рекомендацій має бути доведений до відома керівників органів управління освітою різного рівня, керівників та педагогічних працівників закладів освіти.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5657

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77857

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4284

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82124

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді