Рекомендації від МОН щодо виховного процесу в новому навчальному році

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН надало педагогам рекомендації щодо організації виховного процесу в новому навчальному році

Організація виховного процесуЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Міністерство освіти та науки напередодні початку навчального року надало традиційні рекомендації для вчителів щодо організації виховного процесу в 2022/23 році.

Відповідні рекомендації містять інформацію щодо:

  • національно-патріотичного виховання,
  • протидії булінгу,
  • запобігання домашньому насильству, протидії торгівлі людьми,
  • профілактики шкідливих звичок та девіантної поведінки,
  • сприяння розвитку учнівського самоврядування,
  • сімейного виховання у нових реаліях воєнного стану.

Окрім того, у документі надані рекомендації щодо психологічної підтримки учасників освітнього процесу під час війни, зокрема поданий перелік курсів, проєктів, каналів, порад професійних психологів.

В освітньому відомстві зауважують, що війна впливає на психічне здоров’я кожного громадянина України, тому одним із головних завдань закладу освіти наразі є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

«У жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами стоїть важливе завдання — об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури», — інформується в рекомендаціях.

Зокрема, у Міносвіти наголошують, що успішність виховання, у тому числі й національно-патріотичного, значно підвищиться, якщо усі навчаться протидіяти маніпулятивним впливам.

«Кількість повідомлень, яку ми «перетравлюємо», незрівнянна ні з чим та зростає щодня. Наше завдання — критично сприймати будь-яку інформацію, що надходить. Пам’ятати, що ми є суб’єктами нашого життя, а не об’єктами впливів зовні. І здатні усвідомлено приймати рішення. Більше того — маємо навчати цього наших дітей. У часи невизначеності, відсутності усталених рішень, які всі ми зараз переживаємо, особливого значення для виживання людини, суспільства, держави набуває критичне мислення», — акцентують у МОН.

Для ефективного використання в практичній діяльності педагогам надані корисні посилання, у тому числі на банк педагогічних технологій, матеріали МОН, вебінари, анімаційні ролики тощо.

Зміст рекомендацій має бути доведений до відома керівників органів управління освітою різного рівня, керівників та педагогічних працівників закладів освіти.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
153

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11619

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді