МОН запропонувало для громадського обговорення новий Державний стандарт освіти для 5-9-х класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство освіти і науки розробило новий Державний стандарт базової середньої освіти

Проєкт стандарту опубліковано на сайті МОН для громадського обговорення.

«Цей стандарт стане органічною частиною реформи “Нова українська школа”, яка вже у 2022 році торкнеться базової середньої освіти», — зазначила Ганна Новосад і підкреслила, що стандарт є новим і за змістом, і за формою. Документ чітко визначає нові вимоги до того, що має знати учень у 21 столітті, при цьому вчителі мають свободу у виборі навчальних інструментів.

Закріплюємо знання Державного стандарту початкової освіти: пройти тест

Державний стандарт встановлює вимоги до компетентностей, якими мають оволодіти учні середньої школи (5-9-ті класи). До таких компетентностей належать:

  • математична,
  • екологічна,
  • інформаційно-комунікаційна,
  • культурна,
  • вільне володіння державною мовою,
  • здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами,
  • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій,
  • інноваційність,
  • навчання впродовж життя,
  • громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, моралі, справедливості, рівності, свободи, прав людини, добробуту та здорового способу життя, нетерпимості до проявів корупції,
  • підприємливість та фінансова грамотність.

Державний стандарт також є основою для розробки типових та інших освітніх програм.

Держстандарт пропонує базовий навчальний план, який:

  • визначає загальний обсяг навчального навантаження учнів;
  • дає уявлення про зміст і структуру базової загальної середньої освіти;
  • встановлює погодинне співвідношення між освітніми галузями за роками навчання;
  • визначає граничне тижневе навантаження та загальну щорічну кількість годин за освітніми галузями.

Базовий навчальний план використовуватиметься під час розробки типових та інших освітніх програм.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57744

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17607

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46141

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді