Блочно-тематичне планування в дитячому садку

Блочно-тематичне планування за допомогою методичного конструктора

Як допомогти педагогу повернутися до роботи

Блочно-тематичне планування

Один із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції — це технологія блочно-тематичного планування та організації освітнього процесу за принципом методичного конструктора. Методичний конструктор — інструмент планування освітньої роботи, який надає вихователю змогу з окремих дидактичних елементів — форм, методів, засобів навчання й виховання дітей — самостійно конструювати загальну картину проживання дня відповідно до свого особистого бачення, розуміння кожної з навчальних тем, з урахуванням особистих переваг, можливостей дітей конкретної групи, наявних ресурсів. 

Планування здійснюють за тематичними блоками і циклами, що охоплюють усі змістові лінії Базового компонента дошкільної освіти.

Які складники методичного конструктора 

Приклад до тематичного циклу "Шукаємо казку" 

Перспективний план у вигляді інтелектуальної карти

Інтелектуальна карта «Шукаємо казку»

Карти очікуваних досягнень дітей

Карта очікуваних досягнень: старший дошкільний вік

Карта очікуваних досягнень: молодший та середній дошкільний вік

Тематика інтегрованих занять (один чи два тижні)

Інтегровані заняття до теми «Шукаємо казку» 

Майстер-класи

Веселі стаканчики

Будиночок із квасолі для лісовичка

Конструюємо казку

Літературні проєкти

Літературний проєкт «Розумні казки»

Художні твори та кольорові ілюстрації до них

Ілюстрації для обговорення на тему «Світ казок»

Добірка ігор, вправ та інших форм роботи з дітьми

Справи дня. Тема «Шукаємо казку»

Картотека завдань для центрів розвитку: творчості, здоров'я, мови, театру, математики, гри, науки

Завдання для аудиту 

Асоціативна карта «Казко, де ти?»

Асоціативна карта «У світі казок»

Тематичні цикли відповідають:

  • змістовим лініям БКДО
  • інтересам і життєвим потребам дошкільників
  • сезонним змінам у природі та житті людини
  • місцю й ролі найважливіших суспільно-громадянських подій в житті дітей.

Результати застосування методичного конструктора

Використовуючи блочно-тематичне планування за принципом методичного конструктора, вихователі оптимізують освітній процес і організацію життєдіяльності дітей у дитячому садку.

Методичний конструктор:

  • скорочує «писанину» без втрачання ключових смислів спланованих педагогічних дій на користь конструктивної взаємодії з дітьми
  • надає право вести розгорнутий (для молодих) або згорнутий (для досвідчених вихователів) спосіб планування з використанням картотеки, тобто за принципом методичного конструктора
  • забезпечує картотекою — широкою палітрою інструментів для розв’язання професійно-педагогічних завдань з урахуванням індивідуальних можливостей дітей і особливостей конкретної групи
  • допомагає вихователю самоорганізовуватися в межах теми залежно від специфіки конкретної групи дітей і власних передбачень, а також визначати послідовність тематичних блоків у перспективному плануванні
  • дає змогу використовувати у власній щоденній практиці потужний арсенал творчих ідей педагогів усієї країни, зіставляти їх зі своєю професійною позицією, тобто щоденно підвищувати свою кваліфікацію.

Блочно-тематичне планування за принципом методичного конструктора можна застосовувати в роботі за будь-якою комплексною програмою — «Я у Світі», «Дитина», «Українське дошкілля» та ін.

За матеріалами Наталі Гавриш, професора кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти ВНУ імені Лесі Українки, д-ра пед. наук

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді