Тести ЗНО-2020 будуть більш дотичні до реальних життєвих ситуацій

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Про це сказала Ганна Новосад в ефірі «Сніданку з 1+1»

Ведучі та гості студії ставили міністерці освіти і науки запитання щодо ЗНО-2020.

ЗНО-2020: що потрібно знати

Чи будуть якісь головні, ключові зміни в ЗНО цього року?

«Що стосується якихось новацій то власне цього року змін як таких не буде. Єдине — трішки змінені завдання в бік компетентісного підходу. Тобто тести будуть більш дотичні до реальних життєвих ситуацій. Маючи результати з PISA, УЦОЯО дещо змінив вид тестів, але <...> нічого, окрім [матеріалів зі шкільної програми], у тестах не буде. Важлива новація у нас буде наступного року, коли ЗНО з математики стане обов’язковим, але це окрема тема».

Як складається ситуація, що діти добре навчаються 10 років, а потім не можуть скласти ЗНО?

«Усі тести базуються на шкільній програмі, тому що тестування не може виходити за її межі. [Шкільних знань] має бути достатньо. Інше питання — яку учні отримували якість освіти, як вони, в тому числі, працювали самостійно. Багато хто готується самостійно і здає самостійно. Батьки дуже часто <...> шукають варіанти підтримки своїх дітей. В багатьох випадках цього не потрібно, щоб скласти ЗНО. Я не можу промотувати репетиторство. Моє завдання — зробити так, щоб шкільної програми вистачало, щоб скласти ЗНО. Я вважаю, що в межах шкільної підготовки підготуватися до тестів абсолютно реально. Я у свій час була першопрохідцем — в перший пілотний рік склала ЗНО, репетиторів не шукала і склала дуже вдало».

Виникає дисонанс: у НУШ дітей навчають мислити, натомість для тестів, як правило, потрібно просто запам'ятати, зазубрити. Якщо я не пам’ятаю, скажімо, точних дат народження — я погано складаю тест

«Це питання того, що ми хочемо перевірити на виході зі школи. Тестування має відходити від суто знаннєвого тесту і рухатися в сторону перевірки навичок і компетентностей, які опановує дитина протягом шкільного навчання, і які є в основі НУШ. Це буде поступово».

ЗНО — це великий стрес для дитини. Вони можуть дуже добре щось знати, але на фоні стресу вони це забувають. Раніше, під час іспитів, такого не було. Можливо, колись ЗНО знову перейде в іспити?

«Давайте згадаємо, чому було впроваджене ЗНО. Це був крок у бік прозорості під час вступу до вишів. Раніше було надзвичайно складно знайти університет, де будуть прозорі правила вступу. Якщо ми в певний момент часу разом з університетами створимо таку систему, коли всім вишам можна буде довіряти щодо прозорого і конкурентного вступу абітурієнтів — тоді, безперечно, можна буде думати про зміну підходів до ЗНО. Наразі мені здається, що нам потрібно, з одного боку, розвивати ЗНО, щоб воно ставало менш знаннєвим, а з іншого боку — працювати в школі, щоб для дітей це був менш стресовий досвід. Наприклад, зараз можна складати пробне ЗНО, щоб зрозуміти, що це не настільки страшно. Будь-який відповідальний етап в житті, як-от перехід від школи до закладу вищої освіти, це стрес сам по собі, і хвилювання тут все одно не уникнути».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
43

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
4720

Тарифікаційний список педагогів: що і як заповнювати

Визначальною умовою оплати праці в навчальному закладі є тарифікаційний список педагогів, який визначає обсяг педагогічного навантаження, встановлює доплати та надбавки і розраховує фонд оплати праці на місяць. Саме на його підставі визначається потреба в коштах для виплати зарплати педагогічним працівникам на рік. Як його скласти, щоб все врахувати, читайте далі.
43335

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді