Чистота мовлення, правильність мовленнєвих висловлювань, їх етичність і культура повністю залежать від середовища, у якому виховують дитину, а також ефективності застосовуваних методів. Як же створити розвивальне середовище для розвитку мовлення? Які дидактичні ігри доцільно організовувати на корекційних заняттях? Досвідом діляться наші автори.
Також у цьому числі — про особливості проведення діагностики мовленнєвого розвитку дітей та методи художньо-педагогічного спілкування за змістом картин.
Успіх корекційно-розвивальної роботи багато в чому залежить від того, наскільки чітко організована взаємодія вчителя-логопеда, вихователя і батьків. Налагодити ефективну співпрацю з батьками дошкільників та громадськістю засобами ІКТ дає змогу застосування технології «Фідбек». Докладніше про неї — у журналі «Вихователь-методист дошкільного закладу» № 11/2016.
Важливе місце в освітньому процесі педагоги відводять ознайомленню дошкільників із творами художньої літератури. Аби не обмежувати роботу з цими творами традиційним читанням та обговоренням, можна реалізувати з дошкільниками літературний проект. Ознайомити педагогів із технологією конструювання літературного проекту вихователь-методист зможе під час семінару-практикуму, розробку якого подано в цьому числі.
Цікавою формою роботи з педагогами, яку варто застосовувати, зокрема, для перевірки їхніх знань про українську мову, її лексичне і стилістичне багатство; мотивування до поглиблення цих знань, є методичний турнір.
Також у листопадовому числі:
- тест «Літературний проект»
- пам’ятка для батьків «Як навчити дітей розповідати»
- орієнтовна циклограма діяльності вихователя-методиста на грудень
- ідеї щодо відзначення Усесвітнього дня «дякую»
- сценарій свята «День вдячності та добрих справ» для дітей середнього та старшого дошкільного віку
- сценарій тематичної розваги «Колядуємо, щедруємо, радіємо, святкуємо» для дітей старшого дошкільного віку.
У попередньому номері — Гурткова робота в дошкільному закладі